נאונטולוגיה

מכשיר UV נייד לטיהור חדרי בתי חולים (מתוך כנס מטעם ה-SHEA)

מכשיר נייד של קרינה אולטרה-סגולה עשוי לשמש ביעילות לטיהור חדרי בתי חולים הנגועים באורגניזמים עמידים לתרופות רבות (MDR או Multidrug Resistant), כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-Society for Healthcare Epidemiology of America.

מכשיר MoonBeam3 הינו מתקן קטן, לא-יקר, נייד, כך שניתן לרכוש מספר רב של יחידות ולהחזיק במכשיר אחד או יותר בכל מחלקה בבית החולים. מנגד, המכשיר הטוב ביותר כיום, המבוסס על קרינה אולטרה-סגולה, רובוט Tru-D הוא מכשיר גדול, כבד ויקר.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את היעילות של MoonBeam3 ו-Tru-D ומצאו כי המכשיר הקטן יותר יעיל כמו המכשיר הגדול בהפחתת היקף בידודי חיידקי MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus aureus) במרחק שלוש רגל ונבגי Clostridium difficile במרחק שני רגל.

הפעלת המכשיר בשני אתרים בחדר הובילה להפחתת בידודי חיידקי MRSA בלמעלה מלוגריתם של 3.3 בכל האתרים שנבחנו והפחתת נבגי Clostridium difficile בלמעלה מלוגריתם של 1.7. באמבטיה, המכשיר הפחית ביעילות את בידודי MRSA ו-C. difficile בלמעלה מלגוריתם של 2 בכל האתרים שנבחנו.

לאור היתרון האפשרי של המכשיר במונחי עלות, MoonBeam3 הינו חלופה אפשרית עם כיסוי שטח נרחב יותר בבית החולים. עלות מכשיר זה הינה פחות מעשירית עלות המכשיר הגדול יותר ובנוסף, מדובר במכשיר נייד, לכן קל יותר לאחסן, לנייד ולהעבירו לחללים קטנים. אחד היתרונות של המכשיר נובע מכך שניתן לקרב את המנורות סמוך מאוד לאזור המטרה.

מתוך כנס מטעם ה-SHEA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה