נאונטולוגיה

הפחתת משקל לפני טיפולי פוריות מעלה שיעורי לידה בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (J Clin Endocrinol Metabol)

מניתוח משני של נתונים משני מחקרים אקראיים עולה כי בנשים עם עודף-משקל או השמנת-יתר עם תסמונת שחלות פוליציסטיות והפרעות פוריות, סיכויי הפריה טובים יותר עם ירידה במשקל טרם התחלת טיפולי פוריות.

שני המחקרים שנכללו בניתוח הנתונים כללו את מחקר OWLPCOS (Treatment of Hyperandrogenism vs Insulin Resistance in Infertile PCOS Women) ו-PPCOS II (Pregnancy in Polycystic Ovary Syndrome II).

מחקר OWLPCOS הינו מחקר בתווית-פתוחה, שנערך בשני מרכזים, בו חולקו 149 נשים לאחד מהטיפולים הבאים לפני התחלת Clomiphene: המשך גלולות למניעת היריון, תכנית התערבות בת 16 שבועות לשינוי אורחות חיים במטרה להפחית במשקל ולהגביר פעילות גופנית, או שתי ההתערבויות יחדיו. מהנתונים עלתה מגמה של עליה בשיעור לידות חי עם שינוי אורחות חיים, בהשוואה לטיפול בגלולות וטיפול משולב, אך למחקר לא הייתה עוצמה מספקת להערכת התוצא. החוקרים כללו 142 נשים ממחקר זה בניתוח הנתונים הנוכחי.

מחקר PPCOS II הינו מחקר רב-מרכזי שהשווה בין טיפול מיידי ב-Clomiphene ובין טיפול מיידי ב-Letrozole. החוקרים חילקו באקראי 750 נשים לטיפול השראת ביוץ מיידי עם Clomiphene או Letrozole. בניתוח הנתונים הנוכחי נכללו 187 נשים מקבוצת הטיפול ב-Clomiphene (376 נשים).

מהתוצאות עולה כי שינוי אורחות חיים לפני טיפולי פוריות, עם או ללא טיפול בגלולות למניעת היריון, לווה בשיפור משמעותי בשיעורי הביוץ ועליה גדולה עוד יותר בשיעור לידות חי, בהשוואה לטיפולי פוריות מיידיים עם Clomiphene.

בקרב נשים שטופלו מיידית ב-Clomiphene בלבד, שיעורי הביוץ עמדו על 44.7% (277/619 נשים) ושיעור לידות חי עמד על 10.2% (19/187 נשים). בקרב נשים שטופלו ב-Clomiphene לאחר תכנית לשינוי אורחות חיים, שיעורי הביוץ עמדו על 62% (80/129 נשים), ושיעור לידות חי עמד על 25% (12/48 נשים).

בהשוואה לאלו שטופלו מיידית ב-Clomiphene, בנשים שלקחו חלק בתכנית לשינוי אורחות חיים עם או ללא גלולות למניעת היריון לפני טיפול ב-Clomiphene תועדה עליה של פי 2.5 בשיעור לידות חי. בנשים אלו תועדה גם עליה של פי 1.4 בשיעורי הביוץ המצטברים, בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול מיידי ב-Clomiphene.

קבוצת הנשים לאחר שינוי אורחות חיים הייתה הקבוצה היחידה עם סיכוי משמעותי לשיפור בשיעור הריונות ולידות חי במהלך מחזור השראת ביוץ ראשון, בהשוואה למחזור השראת ביוץ ראשון בקבוצת הטיפול המיידי ב-Clomiphene.

לא תועדו הבדלים בשיעורי אובדן הריון בין אלו שטופלו מיידית ב-Clomiphene ואלו שנטלו טיפול בגלולות ו/או ערכו שינויים באורחות החיים.

J Clin Endocrinol Metabol. Published online May 12, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה