נאונטולוגיה

המו”מ בין הר”י לאוצר בנושא קיצוב כהונת מנהלי מחלקות ובתי חולים התפוצץ בשל מחלוקת על תקנים למנהלים שישלימו כהונתם (דהמרקר)

דהמרקר מדווח הבוקר כי המו”מ בין האוצר להסתדרות הרפואית בנוגע לקציבת משך המשרות של מנהלי מחלקות ובתי חולים התפוצץ. הרקע לפיצוץ : אי הסכמה על תוספת תקנים עבור מנהלים שסיימו קדנציה אחת או שתיים בתפקיד.

במכתב ששלח ד”ר אידלמן (בתמונה), יו”ר הר”י לרופאים נכתב : “לאחר ימים ולילות ארוכים שהקדשנו לקידום ההסכם וסגירת כל הקצוות, הגענו ביום שלישי למבוי סתום במשא ומתן, וזאת לאור עמדתו העיקשת של אגף התקציבים, שסירב להקצות את התקנים הנדרשים ולהגדיל את מספר היחידות המחויבות לצורך יישום ההסכם. אף שלכל הדעות הגענו למתווה טוב, שיכול היה להביא לשינוי של ממש במערכת הבריאות ולייצר אופק קידומי נרחב לרופאים, בחר אגף התקציבים להכשיל את ההסכם מתוך ראייה כלכלית צרה ואי?הבנה של מערכת הבריאות, צורכיה ואופן תפקוד הרופאים בתוכה“.

תגובת האוצר : “המשרד רואה חשיבות רבה בשיפור איכות הניהול במערכת הבריאות, לצד שמירה על כספי משלמי המסים. הסיבה העיקרית לכך שמתווה קציבת הקדנציות טרם הושלם היא דרישה חדשה שהעלתה הר”י בימים האחרונים לעניין תוספות שכר למנהלי המחלקות לשעבר (בדמות דירוגי מנהלי יחידות חדשים ושלא בהתאם לתפקוד), וכן דרישה לתוספת שכר במטה משרד הבריאות. לדרישות אלה יש השלכות תקציביות משמעותיות ובעייתיות, בהיבט של מתן הטבות שכר נוספות לעובדי ציבור המשתכרים שכר הגבוה בצורה ניכרת משכר מנהלים מקבילים במערכות ציבוריות אחרות. כאמור, דרישות חדשות אלה היו הסיבה העיקרית לאי?קידום המתווה. משרד האוצר פעל וימשיך לפעול לקידום הסדרים אשר ישפרו את איכות הניהול והשירות במערכת הציבורית, תוך הקפדה על שימוש נכון בכספי הציבור”.

לדיווח בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה