נאונטולוגיה

שגרת שאיבת חלב טובה חשובה לאפשרות מתן חלב אם לפגים (Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed)

אימהות לפגים עדיין יכולות להזין את ילדיהן בחלב אם במידה ומבססות שגרת שאיבת חלב טובה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מבריטניה, שפורסמו בכתב העת Archives of Disease in Childhood – Fetal and Neonatal Edition.

החוקרים התמקדו בפגים הפגיעים ביותר, אלו שנולדו לפני 34 שבועות היריון. מטרת החוקרים הייתה לבחון אילו גורמים עשויים להשפיע על קלות הזנת הפגים בחלב אם.

כחלק מהניסוי, הנשים השלימו יומנים בני 10 ימים, בהם פירטו את כמות החלב ששאבו כמו גם את חוות דעתן אודות ההתנסות. נשים הפיקו כמות חלב גדולה יותר עם שימוש במשאבה כפולה לשאיבת חלב משני השדיים בו-זמנית, במקום משאבה יחידה המחוברת לשד אחד כל פעם.

במהלך עשרה ימים, מחצית מהנשים שהשתמשו במשאבה כפולה הפיקו כמות חלב גדולה יותר ב-109 גרם בכל יום, בהשוואה לאימהות שהשתמשו במשאבה יחידה. מחזורי שאיבה תדירים יותר סייעו בהגדלת הכמות הכוללת של חלב אם לתינוק.

מעבר למדגם הקטן, מגבלה נוספת של המחקר נוגעת להתבססות על הערכה ויזואלית של כמות החלב שהפיקו נשים בזמן שאיבה. אעפ”י כן, החוקרים כותבים כי הממצאים מצטרפים לבסיס העדויות המצביעות על תועלת לשאיבה כפולה במטרה לבסס אספקת חלב ולייצר כמות חלב מספקת ליילודים.

Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה