נאונטולוגיה

שיעורי הישרדות גבוהים יותר בקרב חולי סרטן נשואים (Cancer)

מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת Cancer במהלך חודש אפריל, עולה כי נישואין מהווים גורם מגן מפני תמותה עקב ממאירות. מחקרים רבים מצאו כי בחולי סרטן נשואים שיעורים נמוכים יותר של תמותה עקב ממאירות, בהשוואה לאלו שאינם נשואים.

החוקרים התבססו על נתונים ממדגם California Cancer Registry וזיהו 783,167 חולי סרטן (386,607 מקרי תמותה) שאובחנו במהלך השנים 2000-2009 עם ממאירות ראשונית, פולשנית, באחד מעשרת האתרים הנפוצים לתמותה עקב ממאירות והיו במעקב עד שנת 2012. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחס הסיכון לתמותה מכל-סיבה לפי המצב המשפחתי, לאחר תקנון לאתר הממאירות, מוצא/גזע וטיפול.

בהשוואה לחולים נשואים, בחולים לא נשואים תועד סיכון מוגבר לתמותה שהיה גבוה יותר בקרב גברים (יחס סיכון של 1.27), בהשוואה לנשים (יחס סיכון של 1.19). תקנון לביטוח רפואי והמצב הסוציואקונומי הפחית את יחס הסיכון של המצב המשפחתי ל-1.22 בגברים ו-1.15 בנשים. החוקרים זיהו עדות להשפעה סינרגסיטית של מצב משפחתי, ביטוח רפואי ומצב סוציואקונומי, עם סיכון גבוה יותר בלא-נשואים, באלו ללא-ביטוח, שהתגוררות בשכונות בשכבה סוציואקונומית נמוכה יותר, בהשוואה לאלו ללא ביטוח והתגוררו באותן שכונות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שיעורי ההישרדות הגרועים בחולי סרטן לא-נשואים, בהשוואה לחולים נשואים, אינם מוסברים היטב ע”י המשאבים הכלכליים.

Cancer. Published online April 11, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה