נאונטולוגיה

איגודי הסרטן האמריקאים משבחים את יוזמתו השאפתנית של הנשיא אובמה ל”ריפוי הסרטן”אך מדגישים הצורך גם ביישום ההמלצות למניעה וגילוי מוקדם (מדסקייפ)

מאת מערכת אי-מד

האיגודים המקצועיים בתחום הסרטן בארה”ב שיבחו את דבריו של הנשיא אובמה בנאומו האחרון בקונגרס שבה הכריז על היעד של ”הפיכת אמריקה למדינה שמרפאת את הסרטן אחת ולתמיד”.

בנאומו האחרון לאומה הכריז אובמה על יוזמה לאומית לריפוי הסרטן שתהיה שאפתנית ברמה של ”המירוץ לחלל” , אשר תובל ע”י סגן הנשיא ביידן.  כאמור, כל האיגודים המקצועיים המובילים בתחום הסרטן שיבחו את הנאום והדגישו את ההתקדמות הגדולה הקיימת כיום בחקר הסרטן.

נשיא ה-AACR (ר”ת של American Association for Cancer Research ) ציין כי הגענו למצב כיום שבו מס’ התגליות החדשות מואץ ומוביל להצלת חיים ומביא תקווה עצומה לחולי סרטן, גם כאלה שהם עם מחלות מתקדמות.

בין אלה המשבחים את הנכונות להגדיל משאבים לחקר הסרטן יש גם כאלה הקוראים להעמיד מטרות מעט פחות יומרניות של ”ריפוי” אך ריאליסטיות יותר של הפחתת השכיחות של המחלה באמצעות חינוך להפחתת עישון והשמנת יתר ושיפור זמינות ושימוש בטיפולים שכבר קיימים. 

בכתבה במדסקייפ מצוטטים מס’ רופאים מובילים וכן אנשי מקצוע שהשתתפו בסקר שהסתייגו מהשימוש במילה ”ריפוי” . חלק ציינו שבמקרה של סרטן ריפוי אפשרי רק במצב של כריתה מלאה של גידול בשלב מוקדם. טיפולים מוצלחים ככל שיהיו, כמו למשל גליבק ל-CML , הצליחו להפוך את המחלה לכרונית ברת טיפול אך לא ניתן לדבר עדיין על ריפוי, ושיש לדעתם להמנע משימוש במונח שאפתני זה.

חלק מהדוברים גם הדגישו את חשיבות המניעה תוך ציון העובדה שחולפים כ-15 שנים בין הופעה ראשונה של המוטציה הגנטית עד להופעה הקלינית של הגידול, כך שאם התהליך הזה יהיה מובן טוב יותר, עשוייה להיות הזמדנות להתערבות בשלב שבו הסרטן נמצא רק בשלב הראשון של התפתחותו.

נושא נוסף אליו התייחסו חלק מהדוברים היה לעלות הגבוהה מאוד של הטיפולים החדשים לסרטן, בעיה שעלולה למנוע מרבים את האפשרות לנצל את החידושים המחקריים הקיימים והעתידיים, ושייתכן שחלק מהנכונות של הממשל להזרמת תקציבים לחקר הסרטן צריך להיות מכוון גם להעלאת זמינות השימוש בטיפולים החדשניים.

סגן נשיא ביידן העומד בראש היוזמה הפדרלית הסביר שהמטרה היא להשיג התקדמות מחקרית של עשור תוך 5 שנים. לביידן , כידוע, נגיעה אישית לנושא: בנו בן ה-49 נפטר מסרטן מוח במאי 2015. 

אחת ממטרותיו היא לחזק את הקשר בין הגורמים הפועלים בתחום חקר הסרטן לרבות אימונותרפיה, חקר הגינום, בכדי ליצור טיפולים משולבים וע”י כך להאיץ את הפיתוחים ולהביאם לשימוש במטופלים במהירות רבה יותר.

לדעת חלק מראשי האירגונים, כבר היום, עם הידע הקיים, ניתן למנוע כ-600,000 מקרי מוות של סרטן בשנה בארה”ב במידה וייושמו ההמלצות למניעה (עישון תזונה פעילות גופנית), בדיקות גילוי מוקדם , וביצוע טיפולים שכבר קיימים , ושיש חשיבות לכך שהתכנית היומרנית של ”ריפוי” תכלול גם את היישום של ההמלצות הקיימות.

לדיווח המלא במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • חשיפה לזיהום אוויר לפני לידה מלווה בסיכון מוגבר לשיתוק מוחין (JAMA Netw Open)

    חשיפה לזיהום אוויר לפני לידה מלווה בסיכון מוגבר לשיתוק מוחין (JAMA Netw Open)

    חשיפה לפני הלידה לחומר חלקיקי בקוטר של עד 2.5 מיקרומטר מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של שיתוק מוחין בצאצא, כך מדווחים חוקרים מקנדה במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים בחנו את הקשר בין חשיפה לפני הלידה למזהמים באוויר ובין הסיכון לשיתוק מוחין בלמעלה ממיליון לידות במועד באונטריו, קנדה, בין 2002 ועד 2017. חשיפה לפני […]

  • חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מלווה בסיכון מוגבר לכאב כרוני בקרב נשים בשירות פעיל בצבא ארצות הברית ובנות זוג של אנשי צבא בשירות פעיל, כאשר מצב סוציו-אקונומי נמוך והפרעות פסיכיאטריות מעלות עוד יותר את הסיכון לכאב כרוני, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים בחנו את הנתונים ממערכת Military Health System לזיהוי אבחנות של […]

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Ustekinumab-ttwe (או Pyzchiva) כתכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (סטלרה) לטיפול במגוון מצבים דלקתיים. בנוסף, הסוכנות קבעה באופן זמני כי התרופה אינה שונה מהתכשיר המקורי וצעד זה יאפשר לרוקחים בארצות הברית להחליף את התכשיר הביוסימילאר בתכשיר המקור ללא תלות במרשם שניתן מהרופא. התכשיר Ustekinumab-ttwe, אנטגוניסט […]

  • הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    בהשוואה לחולים עם אבחנה של סרטן מעי גס ורקטום בגיל אופייני, באלו עם הופעה מוקדמת של המחלה הממארת לא תועד סיכון מוגבר למחלה מתקדמת ולכן אין צורך בבדיקות קולונוסקופיה תדירות יותר בהשוואה להמלצות בהנחיות הנוכחיות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות העלייה בהיארעות הופעה […]

  • מקרה נדיר בישראל: אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה  (naegleria Fowleri)

    מקרה נדיר בישראל: אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה  (naegleria Fowleri)

    משרד הבריאות מעדכן כי גבר תושב מחוז המרכז, בן 25, ללא מחלות רקע, לקה בדלקת מוחית מאמבה נדירה. הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים. בעולם דווחו כ-400 מקרים. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה. האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז של […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה