נאונטולוגיה

טיפול אנטי-פטרייתי במהלך ההיריון מעלה סיכון להפלות (JAMA)

בנשים הנוטלות טיפול פומי ב-Fluconazole (דיפלוקן) לטיפול בקנדידיאזיס בנרתיק עליה משמעותית בסיכון להפלות, כך טוענים חוקרים מדנמרק במאמר חדש שפורסם בכתב העת JAMA.

להערכת הקשר בין טיפול ב- Fluconazoleבמהלך ההיריון ובין הסיכון להפלה ספונטאנית ולידת מת, החוקרים בחנו את נתוני הלידות, המטופלות ורישומי טיפולים תרופתיים ברחבי דנמרק. הם בחרו את השבוע השביעי כנקודת התחלה למדידת היריון, מאחר והפלות ספונטאניות רבות המתרחשות במהלך היריון מוקדם מאוד אפילו אינן מאובחנות.

לכל אישה שנחשפה ל- Fluconazole התאימו החוקרים עד ארבע נשים הרות ללא חשיפה ל- Fluconazole, תוך  התאמה לפי גיל האם (מקבצים של חמש שנים), שנה קלנדרית של ההיריון וגיל ההיריון בעת חשיפה ראשונה ל- Fluconazole, עם התאמת הביקורות להריונות ששרדו לאותו גיל היריון. המדגם הסופי כלל למעלה מ-1.4 מיליון הריונות.

בנוסף לסיכון המוגבר להפלה ספונטאנית עם טיפול פומי ב- Fluconazole בהשוואה לביקורות , שכבר תואר בעבר, החוקרים זיהו סיכון מוגבר לשימוש ב- Fluconazole בהשוואה להריונות לא-תואמים ללא חשיפה (יחס סיכון של 1.49).

בנוסף, מניתוח הנתונים עלה כי הסיוכן להפלה ספונטאנית היה גבוה יותר בנשים שטופלו ב- Fluconazole פומי, בהשוואה לאלו שטופלו בתכשיר מקומי (יחס סיכון של 1.62) או Pivmwcillinam (אינו מאושר בארצות הברית).

עד לפרסום עדויות נוספות בנוגע לטיפול התרופתי, החוקרים מזהירים מתן מתן טיפול פומי ב-Fluconazole בהיריון. למרות שהסיכון ללידת מת לא היה מוגבר משמעותית, יש מקום להמשיך ולבחון סוגיה זו.

JAMA. 2016;315:58-67

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה