נאונטולוגיה

הנחיות חדשות מבריטניה קובעות כי סף צריכת אלכוהול דומה בגברים ונשים (Consumer Products and the Environment)

בהנחיות חדשות מבריטניה בנוגע לצריכת אלכוהול קובעים מומחים כי על גברים להגביל את צריכת האלכוהול לכמות המקסימאלית המומלצת לנשים. ההמלצה החדשה אינה קובעת רמת צריכת אלכוהול בטוחה והמומחים מזהירים כי כל כמות אלכוהול מביאה לעליה בסיכון להתפתחות ממאירויות.

ההנחיות החדשות פורסמו בעקבות סקירת העדויות המדעיות במהלך עשרים השנים האחרונות. העבודה החלה בשנת 2013 ונערכה ע”י פאנל מומחים ובעקבות זאת הומלץ על שינוי ההנחיות בנוגע לצריכת אלכוהול בגברים. ההמלצה החדשה היא לגברים לשתות עד 14 יחידות אלכוהול בשבוע, רמה דומה לזו שהומלצה בנשים. זאת בהשוואה להמלצות קודמות שהגדירו סף צריכת אלכוהול בגברים של 21 יחידות בשבוע.

ההנחיות גם ממליצות להימנע משמירת 14 היחידות ליום או יומיים, אלא לפזר את צריכת האלכוהול על-פני לפחות שלושה ימים בשבוע. באלו הנוהגים לשתות אלכוהול בכמות גדולה בתוך יום-יומיים צפויה עליה בסיכון לתמותה עקב מחלות, תאונות ופציעות.

עוד מומלץ על מספר ימים ללא צריכת אלכוהול בכל שבוע ככלי להפחתת צריכת אלכוהול.

עדכון נוסף נוגע להנחיות לצריכת אלכוהול בנשים הרות. לפי העדכון, אין רמת אלכוהול בטוחה במהלך ההיריון. מההנחיות החדשות הוסרה האזהרה בהנחיות קודמות לפיה באישה הרה המעוניינת לשתות אלכוהול מומלץ להגביל את צריכת האלכוהול ל-1-2 יחידות, פעם או פעמיים בשבוע.

הסקירה מצאה עוד כי התועלת של אלכוהול מבחינת בריאות הלב תקפה רק לנשים בגילאי 55 שנים ומעלה. בנשים בקבוצת גיל זו התועלת הרבה ביותר צפויה עם הגבלת צריכת אלכוהול לכ-5 יחידות אלכוהול בשבוע, המקביל לשתי כוסות יין.

הכותבים מציינים כי הסיכון למחלות ממאירות עולה עם עליה בכמות צריכת אלכוהול. מהנתונים עולה כי 4-6% מכלל הממאירויות החדשות בבריטניה בשנת 2013 נבעו מצריכת אלכוהול. מסקירה בנושא עלה כי הסיכון להתפתחות ממאירויות על-רקע אלכוהול יורד לאורך זמן כאשר מפסיקים לשתות, אך כי דרושות מספר שנים לפני שהסיכון יורד לאותה רמה כמו של אלו שלא שותים אלכוהול.

Consumer Products and the Environment

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה