נאונטולוגיה

חשיבות שיפור כישורי רופאים צעירים בהתמודדות עם חולים עם תסמינים ללא הסבר רפואי (BMJ Open)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר, מהם עולה צורך בשיפור ההכשרה של רופאים צעירים בכל הנוגע להתמודדות עם תסמינים ללא הסבר רפואי ומניעת בירור-יתר, מאחר וההכשרה הנוכחית אינה מציידת רופאים צעירים בידע והכישורים הנדרשים לנהל ביעילות ובבטחון מצבים אלו.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הידע של רופאים צעירים וההתנסויות שלהם עם מטופלים עם תסמינים ללא הסבר רפואי ולבחון המלצות לשיפור הכשרה עתידית בנושא זה. מדובר במחקר איכותי עם ראיונות עומק, שכלל 22 רופאים צעירים במסגרת תכניות הכשרה בנות שנתיים בבתי חולים בלונדון.

מהראיונות עם רופאים צעירים עלו פערים משמעותיים בהכשרה בנוגע להתמודדות עם תסמינים ללא הסבר רפואי, בפרט בכל הנוגע למודעות לנושא, רמת הבירור הנדרש, תחלואה פסיכולוגית נלווית, ניסוח הסברים מתאימים לתסמיני החולים וגישות טיפול ארוך טווח. רופאים צעירים רבים הביאו חרדה, תסכול ותחושת חוסר יכולת עצמית להתמודד עם מצבים אלו והציגו חשש מפני בירור יתר של חולים או הימנעות ממגע עם מטופל לאור האתגר הכרוך בהתמודדות עם תסמינים ללא הסבר רפואי ואי-ודאות נלווית.

הם זיהו גם גישות שליליות של חלק מהרופאים הבכירים, כאשר ההתמודדות של אלו עם מטופלים עם תסמינים ללא הסבר רפואי מהווה מודל לחיקוי ועיצוב הגישות של הרופאים הצעירים בהתמודדות עם מצבים אלו. מרבית המשתתפים דיוחו על צורך בהכשרה נרחבת יותר במהלך שנות ההכשרה הבסיסית והמליצו על מקרים אינטראקטיביים ודיונים השמים דגש על הסבר מתאים למטופלים אודות התסמינים מהם סובלים.

החוקרים קוראים להכשרה של רופאים צעירים השמה דגש על פיתוח כישורים מעשיים לגדלת הידע הקליני והיכולת להתמודד עם תסמינים ללא הסבר רפואי.

BMJ Open 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה