נאונטולוגיה

מה בין חשיפה לבנזן על-רקע מגורים בסמוך לכביש סואן ובין לויקמיה בילדות? (Am J Epidemiol)

בכתב העת American Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולות עדויות נוספות התומכות בחלק של חשיפה לבנזן על-רקע כלי תחבורה בהתפתחות לויקמיה מסוג AML (Acute Myeloid Leukemia) בילדות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ייתכן קשר בין לויקמיה בילדות ובין חשיפה סביבתית לבנזן על-רקע תנועת כלי רחב . מחקר GEOCAP (Geolocalisation des Cancers Pediatriques) הינו מחקר ארצי, מקרה-ביקורת, שנועד להימנע מהטיית בחירה עקב השתתפות דיפרנציאלית וסיווג שגוי. המחקר כלל 2,760 מקרים של לויקמיה בילדות שאובחנו בצרפת בין 2002-2007 (כולל 2,275 מקרים של Acute Lymphoblastic Leukemia (ALL) ו—418 מקרים של AML) עם 30,000 ביקורות מהאוכלוסיה הכללית.

כתובת המגורים קודדה באופן גאוגרפי מדויק ושלושה סמנים להערכת קרבת מגורים לאמצעי תחבורה נלקחו בחשבון. ההערכות ריכוזי בנזן היו זמינות גם לאזורים מסוימים, כולל פריז.

הנתונים מצביעים על קשר בין עליה של 300 מטרים באורך כביש ראשי בתוך שטח גיאוגרפי של 150 מטרים ובין הסיכון ל-AML (יחס סיכויים של 1.2), אך ללא קשר דומה עם ALL (יחס סיכויים של 1.0), והקשר היה בולט יותר כאשר הסמן הנ”ל שולב עם הערכות חשיפה לבנזן.

ממצאים אלו אינם חשופים להטיית השתתפות ובמססים על מדדים אובייקטיביים להערכת חשיפה ומצביעים על עליה בהיארעות AML על-רקע מגורים בסמוך לכבישים סואנים.

Am J Epidemiol. 2015;182(8):685-693

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה