נאונטולוגיה

מדענים הצליחו לחדור בבטחה את מחסום דם-מוח

מוח גירוי חשמלי

רופאים מטורונטו בקנדה הצליחו לחדור באופן לא-פולשני את מחסום דם-מוח ולהעביר תכשירים כימותרפיים ישירות אל תוך גידול מוחי ממאיר במטופל. מדובר בפעם הראשונה בה הצליחו לחדור בבטחה את מחסום דם-מוח באדם והחוקרים מקווים כי הטכניקה בה השתמשו, אולטרה-סאונד ממוקד, תסייע בפעולות דומות בעתיד, להתגבר על מה שהיווה מכשול לא רק לטיפול בגידולים מוחיים, אלא גם במחלות אחרות, דוגמת מחלת אלצהיימר ופרקינסון.

מדובר במחקר הוכחת-עיקרון בשלב 1 , בכדי להבטיח פתיחה של מחסום דם-מוח ללא דימום או זיהום, עם העברה בטוחה של תרופה לתוך המוח. הם תכננו לבחון את הטכניקה בעשרה חולים כחלק ממחקר בשלב 1. עם זאת, מאחר והמקרה הראשון עבר בהצלחה מרובה, הם ככל הנראה יבחנו את הטכניקה בארבעה חולים נוספים בלבד בטרם יתקדמו למחקר בשלב 2.

המטפלים החדירו את התכשיר הכימותרפי Doxorubicin, ביחד עם בועות קטנות מלאות-גז, אל תוך זרם הדם של המטופל. לאחר מכן הם נעזרו בבדיקת אולטרה-סאונד ממוקדת להערכת אזורי גידול ורקמת מוח סמוכה, דבר שגרם לתנועת הבועות ומעקף המחסומים בין התאים במחסום דם-מוח.

במטופל הראשון הם הצליחו לראות בבירור האדרה של האזור אותו פתחו. הם הצליחו לראות את הגדוליניום חוצה את המחסום אל תוך המוח, תוך צביעת האזור בלבן בבדיקת MRI. הטכניקה הצליחה בבירור במקרה זה ואין ספק כי הצליחו לפתוח את המחסום בבטחה, ללא כל בעיות, על-בסיס קליטת גדוליניום.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה