נאונטולוגיה

הערכת היקף השימוש בסמראטפונים בקרב רופאים ואחיות בבריטניה (BMJ Innov)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Innovations מדווחים חוקרים על תוצאות סקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה למחקרים מוקדמים, חלה עליה ניכרת בשיעורי אחזקת מכשירי טלפון חכמים בקרב רופאים ואחיות, שדיווחו כי מכשירים אלו מסייעים להם בהשלמת החובות הקליניות שלהם. חלק גדול מאנשי הצוות הרפואי שולחים למטופלים נתונים קליניים באמצעות הודעות במכשירים החכמים.

לאחר סקירה ראשונית, מדגם המחקר כלל 2,107 רופאים ו-4,069 אחיות מחמישה מרכזים רפואיים, שהוזמנו להשיב לסקר בן 36 שאלות (אחיות) או 38 שאלות (רופאים).

מהנתונים עולה כי 98.9% מהרופאים ו-95.1% מהאחיות החזיקו ברשותם מכשיר טלפון חכם, בעוד ש-73.5% ו-64.7% החזיקו במכשיר טאבלט, בהתאמה. כמו כן, 92.6% מהרופאים ו-53.2% מהאחיות מצאו כי המכשירים החכמים סייעו להם או סייעו להם מאוד במילוי החובות הקליניות שלהם, כאשר 89.6% מהרופאים ו-67.1% מהאחיות רכשו אפליקציות רפואיות והשתמשו בהן כחלק מהניהול הקליני של המטופלים. רופאים ואחיות התבססו על תבניות הודעות קצרות (64.7% ו-13.8%, בהתאמה), שירותי העברת הודעות באמצעות אפליקציות (33.1% ו-5.7%) ושליחת תמונות בהודעה (46% לעומת 7.4%) להעברת מידע רפואי לעמיתיהם. לפיכך, 71.6% מהרופאים ו-37.2% מהאחיות ביקשו אמצעי בטוח להעברת מידע זה.

החוקרים קוראים לרופאים ואחיות להבטיח כי אין נתונים המזהים את המטופלים המועברים בהודעות באמצעות מכשירי הטלפון ולארגונים רפואיים קוראים לפתח גישות ומדיניות לתמיכה בשימוש בטוח בטכנולוגיות אלו.

BMJ Innov

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה