נאונטולוגיה

הנחיות לרופאים לצמצום ההבדלים במצב הבריאותי של ילדים (Pediatrics)(


במאמר שפורסם במהלך חודש אוקטובר בכתב העת Pediatrics כותבים מומחים כי לרופאים תפקיד חשוב בהפחתת ההבדלים במצב הבריאותי של ילדים תוך מתן טיפול רפואי שווה לכל ילד. במאמר מדגישים הכותבים התערבויות ספציפיות שנועדו לסייע לרופאים להגשים יעד זה.

בסקירה הנוכחית מדגישים הכותבים כי התייחסות להבדלים שמקורם בילדות הינה סוגיה חשוה בשיפור המצב הבריאותי במטופלים אלו לאורך השנים. יתרה מזאת, מערכת היחסים בין המטפל והמטופל מספקת הזדמנות לזיהוי והתייחסות לגורמים למצב בריאותי ירוד בילדים.

בפרט, הסקירה שמה דגש על חשיבות המודעות של רופאים לנעשה סביב בקהילה שלהם לשיפור המצב הבריאותי ברמה המקומית. בעזרת משאבים דוגמת ChildStats.gov הרופאים יכולים למצוא נתונים מרכזיים שיסייעו להם לזהות את האתגרים מולם מתמודדים המטופלים שלהם.

המאמר דן גם באבחנה של הבדלים בבריאות הילדים דרך בדיקות סקירה אוניברסאליו לסימנים חיוניים חדשים. סימנים חיוניים חדשים משקפים אם הסיבות להבדלים במצב הבריאותי וכוללים גורמים דוגמת בטחון באוכל, בטיחות השכונה ודיור הולם. עם זאת, רופאים רבים אינם מקפידי על ניטור סימנים חיוניים אלו ובסופו של דבר מפספסים את ההזדמנות לסייע למטופלים שלהם.

עם זאת, ממחקרים עולה כי בדיקות סקר מסוג זה הן אפשריות וישימות במסגרת רפואה ראשונית, עם תוספת של 2 דקות בלבד לזמן הביקור ומהוות מרכיב חשוב בגישה הכוללת לצמצום הבדלים במצבם הבריאותי של ילדים. כלים שונים עשויים לסייע לרופאים להעריך גורמים דוגמת מצב התעסוקה במשפחה, השכלה, דיור וצרכיי מזון. תהליך הסקירה יכול להתבצע לפני הביקור או במהלכו, באמצעים שונים.

Pediatrics. Published online October 12, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה