נאונטולוגיה

הממשלה מאשימה את הר”י בכך שבג”צ החליט על הקפאת מעצרו המנהלי של עלאן בשל סירוב הרופאים לבצע הזנה בכפייה (ערוץ 10)

השר זאב הלקין האשים את יו”ר הר”י, ד”ר ליאוניד אידלמן בכך שסירוב הר”י לבצע הזנה בכפייה בעציר מוחמד עלאן הוביל לכך שבסופו של דבר בג”צ הכריע על ביטול תוקף המעצר המנהלי. לטענת הלקין, כל עוד התקיים דיון בנוגע לחוק להר”י הייתה זכות מלאה שלא להסכים ולהתנגד לחוק, אך מרגע שהחוק אושר בכנסת חלה על הר”י ועל כלל הרופאים לנהוג ע”פ הוראות החוק, היינו, להבנתו – למלא את ההוראה/פקודה להזין בכפייה את העציר שובת הרעב. 

דברים אלה נאמרו בתכנית לונדון את קירשנבאום בערוץ 10 היום. באולפן נכחה גם ד”ר תמי קרני יו”ר הלשכה לאתיקה של הר”י (בתמונה) אשר טענה מנגד שבמקרה של העציר המנהלי עלאן החוק החדש של הזנה בכפייה לא הופעל למעשה והרופאים בברזילי פעלו ע”פ חוק זכויות החולה . ד”ר קרני אף הזכירה שאופן הטיפול הרפואי שניתן לפני כשנה ל-70 שובתי רעב הסתיים בכך שאף שובת לא נפטר ובכך היא מאמינה שהרפואה הישראלית עשתה שירות מצויין למדינה.

באשר לטענת הלקין שמרגע שהחוק התקבל רופא המקבל הוראה להזין בכפייה עציר שובת רעב מחוייב לעשות זאת, הסבירה קרני  שרופא שיציית להוראה כזו ימצא עצמו על ספסל הנאשמים של בית המשפט הבינ”ל כיוון שהזנה בכפייה מוגדרת כעינוי ואסורה על פי חוק במדינות העולם המערבי והמשפט הבינ”ל.

מהדיון שהיה באולפן נראה שגם הלקין לא ממש מבין את הוראות החוק למרות כמה נסיונות של הפרשן המשפטי של ערוץ 10 , ברוך קרא, להבהיר שלפי החוק החדש רופא יוכל או רשאי לבצע הזנה על אף התנגדות שובת הרעב במידה ויגיע למסקנה שהפעולה חיונית לצורך הצלת חייו ושהפעולה אינה בניגוד למצפונו, ולא כפי שהלקין הציג כ”פקודה” או הנחייה שקיבל מנציגי המדינה ..

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה