נאונטולוגיה

הממשלה אישרה את תוכנית ליצמן לחיזוק מערכת הבריאות בישראל (הודעת משרד הבריאות)

הלילה אישרה הממשלה את תקצוב התוכנית לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית שיזם סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן. התוכנית הינה חלק מהסדר כולל אשר מטרתו הינה חיזוק מערכת הבריאות הציבורית והבטחת איכות וזמינות הטיפול לכלל התושבים. העיקרון בבסיס התוכנית הוא שעל מנת להתמודד עם התופעות אשר מאיימות על יציבותה של מערכת הבריאות הציבורית נדרש טיפול עומק כולל במערכת. לא עוד טיפול נקודתי, אלא טיפול כולל אשר מתקן באופן הוליסטי את העיוותים המרכזיים במערכת הבריאות.

התוכנית של סגן שר הבריאות, ח”כ הרב יעקב ליצמן, שמה את המטופל במרכז של מערכת הבריאות הציבורית בישראל. התוכנית תחזק את כלל בתי החולים הציבוריים, תשפר את השירות וזמני ההמתנה בחדרי המיון, תקצר את זמני ההמתנה לניתוחים ולבדיקות-MRI, תחזק את קופות החולים ואת מערך טיפולי הבית שלהן, תשקיע משאבים בקידום בריאות ואורח חיים פעיל בריא ותגדיל את התקציבים המופנים לשירותי בריאות לצד טיפול בתפר שבין הרפואה הפרטית לציבורית.

במסגרת התוכנית החליטו המשרדים להקצות לתוכנית ממקורותיהם למעלה ממיליארד ש”ח בפריסה בשנים 2016-17 שיוקצו לסעיפים הבאים: שיפור השירות וקיצור תורים בחדרי המיון, הגדלת הזמינות של מכשירי MRI, תוכנית לקיצור תורים בניתוחים, הקצאת רופאים ‘פולטיימרים’ לבתי החולים, תוכנית לאומית לצמצום זיהומים בבתי החולים, הקצאת משאבים לחיזוק ושיפור איכות הטיפול בבתי החולים הציבוריים, קידום אורח חיים פעיל ובריא, הגדלת התוספת הטכנולוגית לסל שירותי הבריאות בשנת 2016, חיזוק יכולות קופות החולים בתחום הטיפול הקהילתי, טיפולי בית ומניעת אשפוזים, שיפור מדד יוקר הבריאות, שיפור השירותים שניתנים לתושבים באמצעות משרד הבריאות, תוספת תקציבי פיתוח, ועוד.

סגן שר הבריאות הודה לשר האוצר על המחוייבות שלו לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית.

בתגובה להחלטת הממשלה ציין סגן שר הבריאות, ח”כ הרב יעקב ליצמן:

“התכנית גובשה במטרה להביא לקידום וייעול מערכת הבריאות, תוך הובלת מדיניות חברתית לטובת ציבור החולים. אנחנו נתמקד בשיפור השירות במקומות הקשים ביותר חדרי המיון, התורים לניתוחים ול-MRI, טיפול בתופעת הזיהומים ולראשונה, נקצה משאבים לפולטיימרים. יש לנו עוד הרבה עבודה סיכמנו שנפעל לשפר את מדד יוקר הבריאות ונגבש מודל תקצוב אלטרנטיבי לבתי החולים הציבוריים. לצד זאת דאגנו להתחיל את הטיפול בתופעות המאיימות על מערכת הבריאות באמצעות הקצאת משאבים לקידום אורח חיים בריא ופיתוח טיפולי בית”

בתגובה להחלטת הממשלה ציין מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב:

“הדרך לשיפור מערכת הבריאות הציבורית היא ארוכה וקשה. קיבלנו היום החלטה על הקצאת משאבים משמעותית לצד התחלה של מספר תהליכי עבודה נוספים החיוניים להתמודדות עם בעיות העומק של המערכת. יישום כלל התהליכים והקצאת המשאבים יביאו לשיפור השירות למטופלים בשנים הקרובות. לצד הקצאת המשאבים התוספתיים אנו נפעל לחיזוק יכולות הניהול של הממשלה על המערכת וטיפול בתפר שבין הרפואה הפרטית לציבורית.”

הערת המערכת:  לפי הדיווח של צבי זרחיה בדהמרקר התוספת המוערכת לתקציב משרד הבריאות עומדת על 4.6 מיליארד ש”ח . אם זו לא טעות…אז יכול להיות שיש כאן באמת בשורה טובה למערכת הבריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה