נאונטולוגיה

מחקר ישראלי: הפלה או הפסקת הריון קודמת מעלות את הסיכון לסיבוכים במהלך הריונות עתידיים (J Matern Fetal Neonatal Med)

ממחקר חדש מישראל, בראשות ד”ר לירן הירש מהמרכז הרפואי רבין ואוניברסיטת תל-אביב, עולה כי בנשים לאחר הפלה או הפסקת הריון בשלב מוקדם במהלך ההריון הראשון בחייהן קיים סיכון מוגבר לסיבוכים במהלך הלידה. החוקרים מדווחים כי הפסקת הריון לוותה בשיעורים מעט גבוהים יותר של השראת לידה, ניתוח קיסרי ושארית שליה לאחר הלידה.

לדברי החוקרים, אעפ”י ששיעור הסיבוכים היה גבוה יותר לאחר הפלה או הפסקת הריון, הסיכון הכולל עדיין היה די נמוך.  מצד שני, מאחר וכאחת מכל חמש נשים חווה הפלה או הפסקת הריון בטרימסטר ראשון במהלך ההיריון הראשון, חשוב שרופאים יקפידו לדון בסוגיית הסיבוכים האפשריים עם המטופלות.

להערכת ההשפעה של הפסקת הריון על לידות עתידיות, החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של כ-13,000 נשים, כולל כ-1,500 נשים עם הפלה או הפסקת הריון אחת במהלך הטרימסטר הראשון. הם התמקדו בנשים עם הפלה ספונטאנית או מושרית.

כל הנשים בהריון ראשון במהלך המחקר ילדו בבתי חולים אוניברסיטאיים בישראל בין 2009-2014. המחקר לא כלל נשים עם היסטוריה של הפלות מרובות או הפסקות הריון מרובות, העדר טיפול במהלך ההיריון, הריונות מרובי עוברים או סיבוכי לידת מת או מומים מג’וריים בעובר.

בסיכומו של דבר, נשים לאחר הפלה או הפסקת הריון בעבר היו מבוגרות יותר, עם שיעור גבוה יותר של טיפולי פוריות ושכיחות גבוהה יותר של סוכרת במהלך ההיריון, בהשוואה לקבוצת הביקורת שכללה נשים ללא הפסקת הריון קודמת.

ב-7% מהנשים לאחר הפלה או הפסקת הריון בוצעה השראת לידה, זאת בהשוואה ל-5% מהנשים שהרו לראשונה בחייהן. לידה לאחר ניתוח קיסרי תועדה ב-25% מהנשים לאחר הפסקת הריון קודמת, בהשוואה ל-18% מאלו בקבוצת הביקורת.

שיעורי היוותרות שליה ברחם לאחר הלידה עמדו על 7% בנשים עם היסטוריה של הפסקת הריון או הפלה, לעומת כ-5% מאלו בקבוצת הביקורת. עם זאת, דימום נרחב, סיבוך חמור במקרים בהם השליה לא נפלטה במלואה, היו נדירים ותועדו בכ-3% מהלידות, ללא קשר להיסטוריית ההריונות הקודמים של האישה.

J Matern Fetal Neonatal Med 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה