נאונטולוגיה

השוואת החשיפה לארסן בין תינוקות הניזונים מחלב אם מול פורמולה (Environ Health Perspect)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Environmental Health Perspectives עולה כי בתינוקות הניזונים מחלב אם החשיפה לארסן נמוכה יותר בהשוואה לתינוקות הניזונים מפורמולה, וכי הן אבקת הפורמולה והן מי השתיה עשויים לשמש מקור לחשיפה בתינוקות בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו כי ריכוזי ארסן בחלב אם יחסית נמוכים גם באזורים בהם ריכוזי ארסן גבוהים במי שתיה. עם זאת, לא ברור אם הנקה מובילה לחשיפה מעטה יותר של התינוקות לארסן באזורים בהם ריכוזי ארסן נמוכים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התרומה היחסית של חלב אם ופורמולה לחשיפה לארסן במהלך ינקות מוקדמת באוכלוסיית ארצות הברית.

החוקרים מדדו את ריכוז הארסן במי הברז ב-874 בתים, כמו גם בשתן בתינוקות בגילאי 6 שבועות (72 תינוקות) ובחלב אם (9 אימהות). באמצעות נתונים המבוססים על יומן תזונה בן שלושה ימים, הם השוו את ריכוז ארסן בשתן בין הזנה על-בסיס פורמולה או על-בסיס חלב אם ופיתחו מודל לניבוי החשיפה לארסן.

ריכוזי ארסן בשתן היו נמוכים (חציון, 0.17 מיקרוגרם לליטר; ריכוז מקסימאלי של 2.9 מיקרוגרם לליטר), אך גבוהים פי 7.5 בתינוקות שניזונו מפורמולה בלבד בהשוואה לתינוקות שניזונו מחלב אם בלבד (p<0.0001). בדומה, חציון הצריכה היומית המשוערת של ארסן היה גבוה פי 5.5 בתינוקות שניזונו מפורמולה (0.22 מיקרוגרם לק”ג ליום) בהשוואה לאלו שניזונו מחלב אם (0.04 מיקרוגרם לק”ג ליום). לאור חציון ריכוזי ארסן שנמדדו במי הברז ונתונים שפורסמו בעבר באשר לריכוז באבקת פורמולה, החוקרים שיערו כי אבקת הפורמולה אחראית לכ-70% מהחשיפה לארסן בתינוקות הניזונים מפורמולה.

Environ Health Perspect. 2015;123(5):500-506

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה