נאונטולוגיה

שימוש בגירוי תוך מוחי מגנטי (TMS) מפחית בבטחה ובאופן משמעותי סימפטומי דיכאון מג’וריים בנשים בהריון (World Congress of Biological Psychiatry)

אישה בהריון

שימוש בגירוי תוך מוחי מגנטי (TMS) מפחית באופן משמעותי סימפטומי דיכאון מג’וריים ועשוי להוות חלופה בטוחה ואפקטיבית לטיפול בנוגדי דיכאון בנשים בהריון שאינן מעוניינות בנטילת תרופות במהלך ההיריון, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של החברה האמריקאית לפסיכיאטריה ביולוגית.

במחקר השתתפו 12 נשים שטופלו באמצעות TMS אקטיבי ו-10 נשים שטופלו ב-TMS פלציבו. כל הנשים סבלו מהפרעת דיכאון מג’ורי (MDD) והן היו בהיריון בין השבוע ה-13 ל-34 .  

המשתתפות קיבלו 20 טיפולים של TMS בצד ימין שהועבר לקורטקס הצדדי-קדמי במינונים של 1 Hz בתוך סדרה של  15 דקות עם סף של 900 פולסים לכל טיפול.

במצב הבסיס מדד הדכאון לפי המילטון (HDRS) של הנשים היה דומה בשתי הקבוצות ועמד על 23.3 בקבוצה הפעילה ו-22.4 בקבוצת הפלציבו.  75% מהנשים בקבוצה הפעילה הגיבו לטיפול לעומת 50% מקבוצת הפלציבו.  ציון ה-HDRS בסוף הטיפול ה-20 היה 9.8 בקבוצה הפעילה לעומת 12.9 בקבוצת הפלציבו.

לא היו שינויים ברמות ההורמונים הנשיים בין שתי הקבוצות והחוקרים לכן מסיקים שלא קיים סיכון להמשך ההיריון כתוצאה מהטיפול. לא דווח גם על תופעות לוואי הקשורות ל-TMS .

החוקרים סבורים ששימוש במינון גבוה יותר בנשים בהיריון היה משיג תגובה טובה עוד יותר. הם מאמינים שה-TMS עשוי להוות חלופה בטוחה ויעילה לנשים בהריון עם דיכאון מג’ורי שאינן מעוניינות להשתמש בתרופות נוגדות דיכאון .

12th World Congress of Biological Psychiatry. Presented June 16, 2015.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה