נאונטולוגיה

חיסון PCV13 יעיל גם בפגים (Pediatrics)

מנתונים חדשים עולה כי חיסון PCV13 (13-valent Pneumococcal Conjugate Vaccine) נסבל היטב ויעיל כאשר ניתן לפגים, כאשר במרבית התינוקות רמות נוגדנים מסוג IgG (Immunoglobulin G) ותגובת נוגדנים הצפויה לספק הגנה מפני מחלה פולשנית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פגים פגיעים יותר לזיהומים ובמיוחד זיהומי פנאומוקוק ולכן החשיבות הרבה של מניעת באוכלוסיה זו. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את התגובה החיסונית ופרופיל הבטיחות של חיסון PCV13 ב-100 פגים בריאים ו-100 יילודים שנולדו במועד במסגרת מחקר בתווית-פתוחה בשלב IV. כל המשתתפים קיבלו חיסון PCV13 בגילאי 2, 3, 4 חודשים ובגילאי 12 חודשים, ביחד עם חיסוני השגרה.

החוקרים מדווחים כי התגובה החיסונית הייתה נמוכה יותר בפגים בהשוואה לאלו שנולדו במועד. עם זאת, במרבית התינוקות בשתי הקבוצות תועדו רמות נוגדנים ספציפיים מסוג IgG כנגד זני פנאומוקוק לאחר סדרת החיסונים בינקות, שעלו על הסף הנדרש להשנה ותגובת הנוגדנים כפי שנקבע על-פי ארגון הבריאות העולמי.

התגובות היו בולטות יותר לאחר מתן החיסון בגילאי 12 חודשים, ממצאים המחזקים את חשיבות מתן מנת דחף במועד. הן פגים והן יילודים שנולדו במועד סבלו היטב את החיסון, ללא תלות בגיל ההיריון.

Pediatrics 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה