נאונטולוגיה

הבית הלבן פרסם תכנית פעולה בנושא עמידות לטיפול אנטיביוטי (מתוך הודעת הבית הלבן)

ממשל אובמה פרסם תכנית מפורטת המתמקדת בבעיית העמידות לטיפול אנטיביוטי, עם אבני דרך מפורטות שנועדו להבטיח השגת היעדים שנקבעו.

המומחים מסבירים כי חיידקים עמידים לטיפול תרופתי אחראיים ל-23,000 מקרי תמותה ושני מיליון מקרי תחלואה בכל שנה בארצות הברית. עמידות לטיפול עשויה גם לאיים על בריאות בעלי החיים והחקלאות.

תכנית הפעולה המתפרשת על-פני 63 עמודים פותחה ע”י צוות משימה שכלל נציגים מלפחות 12 סוכנויות פדראליות. תכנית הפעולה נועדה לשפר את היכולת המקומית והבינלאומית למנוע ולהתמודד עם התפרצויות של חיידקים עמידים לטיפול אנטיביוטי, שמירת היעילות של הטיפולים האנטיביוטיים הקיימים והחדשים, ולפתח דור חדש של תרופות אנטיביוטיות, חיסונים ואפשרויות טיפול אחרות.

התכנית מגדירה יעדים לאחר שנה, שלוש שנים וחמש שנים, שנועדו להאט הופעת חיידקים עמידים ולמנוע התפשטות זיהומים עמידים; לחזק את מאמצי המעקב שנועדו למנוע עמידות; לקדם פיתוח וישום בדיקות אבחנתיות מהירות לזיהוי ואפיון חיידקים עמידים; להאיץ מחקר בסיסי וקליני ולפתח תרופות אנטיביוטיות חדשותף חיסונים וטיפולים אחרים; לשפר את שיתוף הפעולה הבינלאומי ואמצעי מניעת עמידות לאנטיביוטיקה.

בין יתר היעדים, התכנית קובעת יעדים להכחדת פתוגנים שהוגדרו כאיומים דחופים או חמורים ע”י ה-CDC. היעדים לשנת 2020 כוללים ירידה של 50% בהיארעות זיהומי Clostridium difficile בהשוואה לשנת 2011; ירידה של 60% בזיהומי CRE (Carbapenem-Resistant Enterobacteriace) שנרכשו בבית חולים; ירידה של 35% בזיהומי פסאודומונס עם עמידות לטיפולים רבים; וירידה של 50% בהשוואה למצב בשנת 2011 בהיארעות זיהומי MRSA (Methicillin Resistant Staphylpcoccus aureus) בדם.

יעד נוסף שהוגדר עד שנת 2020 נוגע לירידה של 50% בשימוש לא-הולם בתרופות אנטיביוטיות בתנאים אמבולטוריים וירידה של 20% באשפוז, כמו גם דיווח שוטף על שימוש בתרופות אנטיביוטיות ונתוני עמידות.

התכנית כוללת גם שאיפה לפיתוח ויישום נרחב של בדיקות אבחנתיות מהירות העשויות לשמש במרפאות או לצד מיטת החולה, בכדי להבחין בין זיהומים חיידקיים ונגיפיים, וכך להבטיח שימוש הולם יותר בתרופות אנטיביוטיות.

המומחים גם מתארים הצעה לעבודה עם ממשלות אחרות ברחבי העולם לשיפור היכולת לזהות פתוגנים עמידים ולסייע למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

מהבית הלבן נמסר כי השאיפות של התכנית עולות בקנה אחד עם הצעת התקציב של הנשיא לשנת 2016, הכוללת הצעה של למעלה ממיליארד דולרים למלחמה כנגד עמידות לטיפול אנטיביוטי.

מתוך הודעת הבית הלבן

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה