נאונטולוגיה

החשיבות של אינטראקציה בין אם ויילוד במהלך אשפוז ביחידות טיפול נמרץ ביילודים (J Pediatr Psychol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Pediatric Psychology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי אינטראקציה חיובית בין הורה ויילוד במהלך אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים מלווה באיכות אינטראקציה הורית טובה יותר בשלב מאוחר יותר.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של אינטראקציות ביחידות טיפול נמרץ ביילודים, את ההשפעה של אינטראקציות אלו במהלך האשפוז ביחידות טיפול נמרץ ביילודים על האינטראקציה בשלב מאוחר יותר ואת הקשר בין אינטראקציות אלו ובין מאפייני הילדים והאימהות.

מדגם המחקר כלל 130 פגים ואת האימהות שלהם, אחריהם עקבו החוקרים במהלך אינטראקציה שכללה הזנה במסגרת יחידת טיפול נמרץ ביילודים. המעקב נמשך עד 36 חודשים לאחר מועד הלידה.

מהנתונים עולה קשר בין מעורבות אפקטיבית חיובית של האם ואינטראקציה מילולית ובין התנהגות הורית דומה לאחר 24 חודשים, תמיכה חברתית, מצב סוציו-אקונומיט ופגות מאוחרת. השפעה שלילית אימהית לא נקשרה עם נגטיביות אימהית בשלב מאוחר יותר או עם מאפייני הילדים והאימהות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי האינטראקציה בין אימהות ויילודים במהלך אשפוז ביחידות טיפול נמרץ ביילודים עשויה להשפיע על מערכת היחסים בין האימהות והילדים בשלב מאוחר יותר.

J Pediatr Psychol. 2015;40(1):33-44

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה