נאונטולוגיה

פגישה פורצת דרך: הקץ לסרבול הבירוקרטי של חולי סוכרת נעורים?

במסגרת יוזמה משותפת של האגודה לסוכרת נעורים והאגודה לזכויות החולה התקיימה היום פגישה עם נציגי הביטוח הלאומי בה הוחלט לפעול לצמצום הבירוקרטיה ושיפור המענה הסוציאלי, הרפואי והרגשי הניתן לחולי סוכרת נעורים בישראל.

מטרת הפגישה הייתה לפעול למען מיצוי הזכויות עבור ציבור החולים ויצירת אחידות ויעילות בקרב קצבאות הניתנות לחולי סוכרת נעורים.

לפגישה הגיעו גם כן, נציגי אימהות לחולים בסוכרת נעורים, אשר יזמו עצומה אינטרנטית שאספה אלפי קולות, ובבסיסה הדרישה לקבלת גמלת ילד נכה עבור חולי סוכרת נעורים עד לגיל 18- בטענה כי רק בגיל זה יכולים הסוכרתיים לדאוג לעצמם רפואית בצורה מוחלטת וזאת בעודם נזקקים לזריקות מרובות, ספירת פחמימות ואיזון רמות הסוכר בדמם.

בעוד שכיום, ילד המאובחן עם סוכרת נעורים, במקרים רבים, צריך לגשת מידי שנה לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי- שאיננה נעימה ומובילה לא פעם לקשיים רגשיים לחזור בשנה לאחר מכן, בפגישה שהתקיימה העלתה האגודה לסוכרת נעורים את הצורך בביטול נוכחות הילדים והמשפחות בוועדות רפואיות לצורך קביעת הגמלה וזאת על ידי בניית טופס מותאם רפואית. כמו כן, מכיוון שסוכרת נעורים הינה מחלה כרונית חשוכת מרפא, תיבדק האפשרות לוותר על  הצורך בחידוש האבחנה מידי שנה.

סוגיה נוספת שעלתה במהלך הפגישה הינה החשיבות בקביעת אחוזי גמלה אחידים- וזאת תחת התייחסות לשוני בקבוצות גילאים וצרכי השגחה שונים.

מדי יעקבזון, מנכ”לית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל: האגודה לסוכרת נעורים פועלת במשך שנים רבות על מנת לשפר את התהליכים מול גופים ממשלתיים וציבוריים וביניהם- ביטוח לאומי וזאת על מנת למצות את זכויות הסוכרתיים באופן מלא ומקיף. הפגישה שהתקיימה היום, הינה בתקווה הצעד הראשון בתהליך ארוך של שיתוף פעולה למען שינוי המצב הקיים.

שמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה לזכויות החולה: “ארגוני החולים מכירים היטב את צרכי החולים ויש חשיבות רבה למעורבותם בכל הקשור לזכויות החולים. היוזמה המשותפת של האגודה לזכויות החולה, ארגוני החולים והביטוח הלאומי מיועדת לשקף את צרכי החולים מול הביטוח הלאומי ולסייע בקביעת תהליכי פניה לביטוח הלאומי, שיאפשרו פנייה ישירה של החולים תוך קיצור משך התהליך וחסכון בתשלום שכר טרחה בהליך מימוש זכויותיהם”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה