נאונטולוגיה

בריטואל ידוע מראש, האוצר הסכים להזרים 150 מיל’ ש”ח לבתי החולים הממשלתיים בכדי לפתור את משבר התקציב ולמנוע הפסקת ניתוחים ופיטורים (דהמרקר)

ע”פ דיווח באמצעי התקשורת, אגף התקציבים באוצר הסכים להעביר 150 מיליון ש”ח  נוספים לבתי החולים הממשלתיים לצורך כיסויהגירעון השוטף שלהם. סכום זה, בנוסף ל- 1.05 מיליארד ש”ח שהמדינה העבירה כבר לבתי החולים לכיסוי הגירעון השוטף.  סיכום זה מתקבל לאחר משא ומתן שנמשך במהלך סוף השבוע והבוקר בין בתי החולים לבין משרד האוצר.

האוצר מבהיר שהסכום מוגדר כ”מענק מותנה” שיינתן כנגד עמידה ביעדים, כ “פתרון תזרימי לבתי החולים”.  מבחינת מנהלי בתי החולים מדובר בהחלט בהישג, וזאת לאחר שהם “פוצצו”  אתמול את המשא ומתן לאחר שהאוצר התנה את העברת הסכום כהלוואה .

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת: יש להניח שחלק מהציבור אולי גם חלק מהקהיליה הרפואית שואל את עצמו מדוע “נגמר” הכסף לבתי החולים ואין להם יכולת לבצע ניתוחים ואישפוזים ? הרי לכל פעולה ופרוצדורה שמבצע בית החולים יש תעריף, שאמור להיות משולם ע”י הקופה בה מבוטח המטופל . אז מה קרה ? הגענו לסוף השנה, והסכמי ה”קפינג” הידועים לשמצה (הסכם מעוגן בתקנות ובחוק שבו מעבר להיקף מסוים של רכישת שירותים מבית החולים מתחילת השנה, הקופות למעשה מפסיקות לשלם לבית החולים או שמשלמות תעריפים מוזלים בעשרות אחוזים המביאים את התעריף של הפרוצדורות למחירי הפסד מבחינת בתי החולים) הגיעו ככל הנראה למצב שבו בתי החולים “עובדים על ריק”….אז מדוע ליצור הסכמים שמראש ברור שיובילו למעין משבר כזה שבסוף יחייב את האוצר להכניס ידו לכיסו ? לא ברור…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה