נאונטולוגיה

מנהלי בתי החולים הממשלתיים מתריעים מפני גרעונות וצורך לצמצם שירותים וניתוחים (דהמרקר)

מנהלי בתי החולים הממשלתיים קיימו הערב מסיבת העיתונאים בה התריעו על כניסת בתי החולים לגירעון קשה, על אף שלא חרגו מתכנית העבודה השנתית. הגירעון מחייב את מנהלי בתי החולים לצמצם פעילות לרבות ניתוחים, עצירת רכישת ציוד רפואי טכנולוגיות ותרופות.  בחלק מבתי החולים (שיבא למשל) אף התריעו על פיטורי רופאים שאינם עובדי מדינה.

ע”פ דיווח בדהמרקר, הגירעון שמציגים בתי החולים השנה הוא של כ-400-500 מיל’ ש”ח, שהאוצר מסרב לממן.  הסיבות המרכזיות לגידול בגרעון לטענת בתי החולם הן שחיקת מחיר יום אישפוז, הנחות לקופות החולים, והמענקים למתמחים.

משרד האוצר מנגד טוען שהעביר השנה תקציב חריג נוסף בגובה של מעל 1 מיליארד ש”ח , וכן נשמעה ביקורת על כך שבתי החולים הממשלתיים לא הביעו תמיכה בתכנית משרד הבריאות והאוצר להעביר משאבים מהרפואה הפרטית לציבורית.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת :  ככל הנראה השחיקה המרכזית בבתי החולים נובעת בעיקר מהסכמי ה”קפינג” עם הקופות הגורמים לכך שלקראת סוף השנה בתי החולים עובדים בעצם “על ריק” , כלומר מבצעים פרוצדורות וניתוחים במחירי הפסד. מסיבה כלשהיא הסכמי ה”קפינג” במתכונתם הנוכחית מתקבלים ע”י כל הגורמים כאיזה חוק או מכת טבע … אמנם מדובר במשחק סכום 0, כלומר ללא הנחות הקפינג הגירעון יעבור מבתי החולים לקופות, אבל יכול להיות ששינוי השיטה והמנעות ממצב שבו בית חולים עלול למצוא את עצמו עובד ללא תמורה סבירה לקראת סוף השנה תהיה יותר נכונה ובריאה לכל המערכת.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה