נאונטולוגיה

לראשונה אישה שהושתל בה רחם יולדת תינוק בריא (LANCET)

ע”פ דיווח ב-LANCET זו הפעם הראשונה שבה ילדה אשה  תינוק לאחרשעברה השתלת רחם. מדובר באישה בת 36 משבדיה, שעברה כאמור השתלת רחם בשנה שעברה, וילדה בחודש שעבר. 

 התינוק נולד אמנם בשבוע ה-32 להריון ובניתוח קיסרי, אך היה בריא לחלוטין, וגם האם נמצאת במצב תקין .

היולדת היא אישה שנולדה ללא רחם (תסומנת רוקיטנסקי)  אך עם שחלות תקינות אשר קיבלה את תרומת הרחם מקרובת משפחה, בת 61 (שעברה כבר 2 לידות מוצלחות) , כאשר לאחר שנה ממועד השתלת הרחם,  השתילו הרופאים בגופה עובר. (שנוצר ב-IVF מביצית וזרע של בן זוגה של האשה)

ע”פ הדיווח היו עד כה 11 נסיונות להפרייה של רחם מושתלת אך זהו הנסיון המוצלח הראשון.

ההריון הלידה וגם התקופה של לאחר הלידה עברו ללא אירועים מיוחדים. היולדת אף קיבלה ווסת ראשונה לאחר 43 יום ממועד השתלת הרחם, ולאחר מכן קיבלה ווסת באופן סדיר מידי 25-36 יום (חציון 32 יום).

לאחר ההשתלה  קיבלה המטופלת טיפול משולש מדכא מערכת חיסונית (טקרולימוס, אזאתיופין וקורטיקוסטירואידים) שאותם נטלה עד סוף ההריון.

במהלך התקופה מאז השתלת הרחם המטופלת חוותה 3 אפיזודות של דחייה בדרגה קלה אך טיפול בקורטיקוסטירואידים דיכא את הדחייה.

בשבוע ה-31 + 5 ימים להריון האישה הגיעה לבית החולים עם רעלת הריון. דופק הלב של התינוק היה לא תקין והתינוק הזכר  הוצא בניתוח קיסרי לאחר 16 שעות. משקל התינוק היה תקין לגיל הלידה (1775 ג’) וציוני האפגר  שלו היו 9, 9 ו-10 .

האם שוחררה מבית החולים לאחר 3 ימים, והתינוק שוחרר במצב טוב ביום העשירי, ושניהם כעת במצב טוב.

המחברים מציינים שההצלחה במקרה זה היא פרי עבודת מחקר בחיות של יותר מ-10 שנים ואימון של הצוות המנתח. ההצלחה הזו פותחת את האפשות לטפל בנשיפ רבות אשר סובלות מעקרות רחמית. כמו כן הם מדגישים כי הצליחו להוכיח את האפשרות לקבל רחם מתורמת חיה, למרות היותה כבר פוסטמנופאוזלית.

למאמר ב-LANCET

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה