נאונטולוגיה

קרע של המיתרים התומכים במסתם המיטראלי ביילודים נפוץ מהמשוער (Circulation)

בילדים קטנים, קרע של המיתרים התומכים במסתם המיטראלי (Chordae Tendineae) הוא נפוץ יותר מכפי שסברו בעבר, כך עולה מסקר שערכו חוקרים יפנים, ותוצאותיו פורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Circulation.

קרע חד של המיתרים התומכים במסתם המיטראלי ביילודים הינה תסמונת חדשה וחשוב לדעת כי מדובר בהפרעה קרדיווסקולארית העשויה להוביל להופעה פתאומית של הלם קרדיוגני ותמותה. החוקרים מציינים כי ישנם מספר דיווחים לאחרונה אודות קרעים כאלו בילדים ביפן; מרבית המקרים תוארו ביילודים, ללא עדות למומים מולדים בשטח המסתם המיטראלי.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים שלחו שאלונים לבתי חולים המאושרים ע”י ארגון רפואת ילדים ביפן, בבקשה לקבלת מידע אודות מקרים אלו בילדים מתחת לגיל 15 שנים.

בסופו של דבר אובחנו 95 מקרים בין השנים 1995-2013; 81 מהילדים היו בין הגילאים 4-6 חודשים. טרם הקרע הילדים אובחנו עם מחלת קוואסקי ( (10 מקרים), נוגדנים אימהיים כנגד SSA (שני מקרים) ואנדוקרדיטיס (מקרה אחד).

ניתוח בוצע ב-80 חולים, כולל תיקון המיתר ב-52 מקרים והחלפת מסתם מכאני ב-26 מקרים. שישה חולים הלכו לעולמם לפני הניתוח ושניים הלכו לעולמן זמן קצר לאחר הניתוח. בעשרה חולים תועדו סיבוכים נוירולוגיים ממושכים משמעותיים.

בדיקות היסטו-פתולוגיות מ-28 מיתרים ומסתמים מיטראלים הדגימו תגובות דלקתיות עם הסננה של תאים מונונוקלארים בעיקרה ב-18 מקרים ורקמה פיברוטית ומיקסואידית ב-11 מקרים.

ממצאים אלו מעידים על תהליך אנדוקרדיטיס אוטואימוני או זיהומי לא-חיידקי ושינויים מיקסואידים. למרות שנראה כי התופעה נפוצה בעיקר ביפנים, תוארו מקרים נוספים במדינות אחרות ולאור חוסר ההכרה של התופעה ברחבי העולם, ייתכן כי חלק מהחולים נותרו ללא אבחנה או עם אבחנה שגויה.

האתיולוגיה לתופעה אינה ידועה, אך החוקרים מסכמים כי קרע חד של מיתרי המסתם המיטראלי הינה הפרעה קרדיווסקולארית משמעותית, העלולה להוביל להופעה פתאומית של הלם קרדיוגני או תמותה ביילודים בכל רחבי העולם.

Circulation 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה