נאונטולוגיה

יו”ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית, יונה קציר מנטקה פנתה היום לשרת הבריאות, יעל גרמן וביקשה את התערבותה הדחופה בנושא הכרת מחלת הפסוריאזיס כמחלה לא מדבקת

פסוריאזיס

יונה קציר מנטקה, יו”ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית שלחה הבוקר מכתב דחוף ליעל גרמן שרת הבריאות בו ציינה כי “לאחרונה התרחש בעיר יבנה מקרה מצער וכואב שבו לא הורשה להיכנס ילד בן חמש חולה פסוריאזיס לבריכה. הנהלת הבריכה טענה כי פועלת על פי נוהלי משרד הבריאות, ע”פ הנוהל יש למנוע לטובת שלום הציבור כניסה של בעלי מחלות עור מדבקות. (מצ”ב אישור פרופסור איתמר גרוטו ראש שרותי בריאות הציבור). המקרה המצער של הילד התפרסם בתקשורת, ומאז האגודה מוצפת בפניות רבות של חולים נוספים אשר הלינו בפניי על התנהלות דומה כלפיהם. הסיפור שהם מספרים לי חוזר על עצמו, “באתי לבריכה ולא הכניסו אותי בטענה שאלו נוהלי משרד הבריאות. אחרי הסירוב כבר לא חזרתי כי אין לי את הכוח להתמודד עם ההסברים שאני לא מדבק ומגיע לי ליהנות בבריכה כמו לכולם”.

יו”ר אגודת הפסוריאזיס הדגישה כי “חלק מחולים מדברים כבר על תביעה ייצוגית וישנם אף עורכי דין שמיהרו להתנדב לנושא”.

יונה קציר מנטקה, יו”ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית הוסיפה כי: “חולי פסוריאזיס נאלצים להתמודד יום יום עם הקושי הכרוך במחלה, בעיקר מכיוון שאי אפשר להסתיר אותה. מצער אותי מאוד שחולים שעוזרים אומץ ללכת לבריכה נתקלים במחסום של אפליה בגין נוהלי משרד הבריאות. מחלת הפסוריאזיס הינה מחלת עור לא מדבקת, מבירור שערכתי לא ידוע לאף אחד במשרד הבריאות על שום הנחיה שכזו לגבי חולי מחלת הפסוריאזיס  כי שוב להזכירך כי זו לא מחלה  מדבקת, למיטב ידיעתי אין חובה להציג אישור רפואי לפעילות פנאי למעט חדרי כושר.

לסיום כותבת יונה קציר מנטקה, יו”ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית: “אנו באגודת הפסוריאזיס הישראלית נלחמים מזה שנים רבות בסטיגמות הקשורות למחלה ואני מצפה ממנהלי בריכות שיעשהו בדיקה מקצועית ויכיר את הנהלים הרלוונטיים ולא ישלוף תשובות מהמותן להן אין כל ביסוס. אבקש את התערבותך הדחופה ובדיקתך המהירה של הנושא תוך פרסום ברור והבהרה לכל הנוגעים בדבר כי פסוריאזיס היא לא מחלה מדבקת ואין מניעה רפואית כל שהיא לעסוק בכל פעילות בה ירצה החולה לרבות שחיה משותפת בבריכה”.

אגודת הפסוריאזיס הישראלית הוקמה ומנוהלת על ידי מתנדבים במטרה לשמש כאוזן קשבת לחולי פסוריאזיס, לפרסם מידע עדכני הקשור לפסוריאזיס ולפעול מול משרד הבריאות לצורך הכרת המגבלות והבעיות של החולים כמו גם לטפל בהתקשרויות עם בתי המלון בים המלח לצורך קבלת מחירים ותנאים טובים לחברי האגודה. האגודה יוזמת מדי שנה קייטנת ריפוי לילדים חולי פסוריאזיס בים המלח ומפעילה במסגרת האגודה ועדת פרט מיוחדת הדואגת לחברים מעוטי היכולת. האגודה חברה בארגון הפסוריאזיס הבינלאומי IFPA ומקבלת עדכונים שוטפים על הנעשה בעולם בנושא פסוריאזיס ופסוריאזיס ארטריטיס ומעדכנת את חבריה באמצעות אתר האינטרנט הנמצא בלינק הבא: http://www.psoriasis.org.il /

נאוה עינבר

דוברת

אגודת הפסוריאזיס הישראלית

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה