נאונטולוגיה

טיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים עלול לעודד תגובה אלרגית סיסטמית בעקבות עקיצת דבורה (Ann Allergy Asthma Immuno)

במכתב חדש שפורסם בכתב העת Annals  of Allergy, Asthma and Immunology, טוענים מומחים  כי טיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים (NSAID או Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs) עלול לעודד תגובה אלרגית סיסטמית בעקבות עקיצת דבורה במטופלים שאחרת לא היו מפתחים תגובה זו.

החוקרים מתארים שלושה כוורנים עם עמידות לעקיצות דבורים, שפיתחו עמידות לעקיצות דבורים ופיתחו תגובה אלרגית סיסטמית כאשר נעקצו מדבורה זמן קצר לאחר נטילת טיפול ב-NSAID. לאחר האירועים, בכל שלושת הכוורנים תועדה עמידות לעקיצות ולטיפול ב-NSAID, כאשר נחשפו לכל אחד מאלו בנפרד.

לדברי החוקרים, נטילת טיפול ב-NSAID לפני חשיפה לעקיצות דבורים עשויה להגדיל את הסיכון לתגובה סיסטמית לעקיצת דבורה. אספירין ו-Ketoprofen הן שתי התרופות שנקשרו באופן הבולט ביותר עם תגובות סיסטמיות במקרים אלו. מאחר ותרופות אלו ותרופות דומות אחרות ניתנות באופן נרחב וזמינות גם ללא מרשם רופא, משפחת תרופות נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים עשויה להיות מעורבות יותר מכפי שסבר בעבר בתגובה לעקיצות דבורים.

החוקרים משערים עוד כי ייתכן והתגובה קשורה למינון הטיפול התרופתי. במידה ומחקרים נוספים יאשרו את הממצאים, אזי לדבר עשויה להיות השלכה משמעותית על מטופלים רבים.

Ann Allergy Asthma Immunol 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה