נאונטולוגיה

השקת אפליקציה ראשונה של רשומה רפואית אלקטרונית למשקפי גוגל

המשקפיים העתידיניות של גוגל סוללות את דרכן לבתי חולים ולמרפאות ברחבי ארצות הברית. בכדי לענות על הדרישה הגוברת למשקפי גוגל מצד רופאים, חברה האחראית לרשומות רפואיות אלקטרוניות עובדת בימים אלו על אפליקציה חדשה הצפויה לשמש כרשומה אלקטרונית הניתנת להרכבה.

רופאים הנרשמים לאפליקציה יכולים להשתמש בטכנולוגיה לתיעוד ייעוץ או ניתוח, בהסכמת החולה. סרטונים, תמונות והערות מאוחסנים ברשומה הרפואית האלקטרונית או בקופסא, אתר אחסון מבוסס-ענן ושירות משותף, אותו ניתן לשתף עם החולה, לבקשתו.

חלק מהמומחים מזהירים רופאים להקפיד על מספר אמצעי זהירות בטרם שימוש במשקפיים, דוגמת קבלת הסכמת המטופל ואבטחת מידע. הם מוסיפים כי המשקפיים אינן בטוחות יותר או פחות מטאבלטים דוגמת אייפד, המשמשים באופן שגרתי. מומחים אחרים, המשתמשים במשקפיים בחדרי ניתוח ובייעוצים, דיווחו כי 99% מהמטופלים שלהם מסכימים לשימוש בטכנולוגיה, אך עדיין מדובר בתחילת הדרך ורופאים רבים עדיין לא אימצו את הטכנולוגיה.

עם זאת, מפתחים מציינים כי הם מודעים ללפחות 20 חברות אחרות העובדות על אפליקציות דומות לרופאים. מרבית האפליקציות הללו תואמות למגבלות הפדראליות, המגנות על פרטיות המטופלים.

משקפי גוגל נועדו לשיווק המוני לצרכנים, אך זכו לביקורות בשל המראה החיצוני שלהם. עם זאת, אנשי תעשיה רבים מיד זיהו את הערך בגאדג’ט שאינו דורש מגע יד אדם.

צוות המפתחים אירח לפני כחודש אירוע למטפלים, מנהלי בתי חולים ואנשי טכנולוגיה רפואית לדון באופן הכנסת הטכנולוגיה לשימוש. גוגל עדיין בשלבים מוקדמים של קביעת השימוש החיוני ביותר במשקפי גוגל, אך חלק מהרופאים דורשים משקפיים, ועל-כן בגוגל הוחלט לספק משאבים ותמיכה למפתחים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה