נאונטולוגיה

סוכנות ה-AMA אישרה את מדיניות השימוש באמצעי טל-רפואה (מתוך הצהרת ה-AMA)

שימוש נכון בשירותי טל-רפואה (Telemedicine) עשוי להביא לשיפור משמעותי בגישה לטיפול, ללא פגיעה בבטיחות הטיפול בחולים, כך לדברי מומחים מטעם ה-AMA (American Medical Association). מומחי הסוכנות אישרו את העקרונות המנחים המופיעים בדו”ח בנושא טל-רפואה, שפורסם במהלך הכנס  השנתי מטעם ה-AMA.

חלק מהמומחים קראו לתכניות פיילוט נוספות בכדי לאפשר כיסוי של שירותי טל-רפואה, כולל שירותי אחסון והעברה, הכוללים העברת נתונים רפואיים (דוגמת תמונות רפואיות ומדדים ביולוגיים) להערכת רופא או איש צוות רפואי. שני הצדדים אינם חייבים להיות נוכחים באותו מקום באותה עת.

בסוכנות הוחלט לשתף פעולה עם ה-Centers for Medicare and Medicaid Services וגופים אחרים לפתח ולבחון מודלים בתשלום, ולהעריך את ההשפעה של טכנולוגיות טל-רפואה שונות על העלויות, איכות ומערכת היחסים בין הרופא והחולה.

הסוכנות מעודדת רופאים לבדוק את הביטוח הרפואי שלהם ולוודא כי כולל כיסוי לשירותים אלו, כולל שירותים הניתנים לחולים במדינות אחרות.

להערכתם, יש לבסס מערכת יחסים בין המטפל והמטופל בכדי להבטיח אבחנה נכונה ולאפשר מעקב הולם. המדיניות החדשה מספקת לרופאים את האפשרות להשתמש בשירותי טל-רפואה במטרה לסייע להם לשמור על מערכת היחסים עם מטופליהם, וכאמצעי למעקב טוב יותר, שיפור תיאום הטיפול וטיפול במצבים כרוניים.

רופאים התנגדו בתוקף לאפשרות של הסמכה במסלול מיוחד של רופאים שלא החלו בהתמחות, שתאפשר להם לעבוד במרפאות ראשוניות באזורים בהם קיים מחסור באנשי צוות רפואי. רובם הסכימו כי מתן היתר כזה יפגע בפעילות המרפאות ויחליש את אמון הציבור במערכת הרפואית. מתן היתר לרופאים ללא רישיון לעבוד במרפאות, רק כי דרושים רופאים נוספים בכוח העבודה, אינה הדרך הנכונה.

מתוך הצהרת ה-AMA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה