נאונטולוגיה

למעלה משליש מהרופאים ממליצים על אפליקציות רפואיות למטופליהם

מסקר שכלל למעלה מ-3,000 רופאים עולה כי למעלה משליש מהרופאים המליצו על אפליקציות mHealth למטופליהם במהלך השנה האחרונה. מהנתחונים עולה כי מספר דומה של רופאים המליץ על השימוש באפליקציות למטרות מסוימות והמליצו על אפליקציות ספציפיות. חלק קטן בהרבה המליץ על האפליקציות במטרה לאסוף נתוני מעקב מהמטופלים.

החוקרים מדווחים כי שיעורים אלו מעידים על עליה במהלך השנתיים האחרונות, כאשר שנתיים קודם לכן כ-20% מהרופאים המליצו על האפליקציות הללו למטופליהם. עם זאת, הם אינם מאמינים כי עליה זו במעורבות הרופאים תביא לשינוי מרחיק לכת. מרבית האפליקציות עליהן ממליצים הרופאים הן אפליקציות בנושאי כושר ותזונה, דוגמת FitBit ו-Weight Watchers. פחות מ-10% מהרופאים המליצו על אפליקציה הונגעת למצב כרוני.

אחת הסיבות בגינן רופאים הסתייגו מלהגדיל את מעורבותם בנושא היא כי אינם יודעים מה לעשות עם הנתונים שיגיעו לידיהם מהמכשירים החכמים בעקבות שימוש באפליקציות למחלות כרוניות. עולות שאלות בנוגע למיקום אחסון נתוני המעקב וכיצד לנהל את הנתונים.

למרות זאת, מהנתונים עולה כי למעלה מחמישית מהרופאים עקבו אחר מטופליהם מרחוק, בין אם באמצעות טכנולוגיה ביתית או טכנולוגיה ניידת. החוקרים סבורים כי מדובר בצעד חשוב בהמלצה על שימוש באפליקציות mHealth למחלות כרוניות.

מומחים בתחום מציינים כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר עד כה רק 100 אפליקציות mHealth כאשר מחקרים מעטים הוכיחו כי השימוש באפליקציות אלו הוביל לתוצאות טובות יותר. בנוסף, כיום נראה כי קיים אי-סדר בתחום האפליקציות מאחר ואין דרך לקבוע אילו אפליקציות משתלמות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה