נאונטולוגיה

המחלקה לכירורגיית לב וחזה והמכון הגנטי במרכז הרפואי סורוקה נבחרו כמרכזי מצויינות של כללית

חטיבת בתי החולים של הכללית בוחרת אחת לשנתיים מערכים ומחלקות מצטיינים בבתי החולים שלה. הקרטריונים לבחירה הם: רמה מקצועית גבוהה, מגוון שירותים גדול, ביצוע רחב של מחקר ופעילות אקדמית ושיתוף פעולה עם הקהילה.

המחלקה לכירורגיית לב וחזה והמכון הגנטי במרכז הרפואי סורוקה נבחרו כמרכזי מצויינות לשנת 2014 בטקס ארצי של כללית שנערך לאחרונה, של הנהלת כללית.

המכון הגנטי, בראשותו של פרופ’ אוהד בירק, נבחר בשל הפעילות המגוונת המתבצעת בו. המכון עוסק באבחון מחלקות תורשתיות בילדים ובמבוגרים ובביצוע בדיקות סקר גנטיות למניעת מחלות תורשתיות.
כמו כן, מתבצעות בו בדיקות מולקולריות מתקדמות ובדיקת כרומוזומים לאבחון מחלות המטו-אונקולוגיות ובדיקות לכ-40 מחלות ייחודיות למגזר הבדווי המבוססות על מחקר ייחודי שנעשה במכון.
מעבדת המחקר של המכון היא מהמובילות בעולם בחקר גנטיקה של האדם ובעיקר בפיענוח מחלות במגזר הבדווי-ערבי ובמגזר היהודי הלא אשכנזי.
בשלוש השנים האחרונות זכה צוות המכון במענקי מחקר תחרותיים רבים ופרסם 53 מאמרים במיטב העיתונים המקצועיים בגנטיקה.

המחלקה לכירורגיית לב וחזה, בראשותו של פרופ’ גדעון סהר, נבחרה בשל פעילותה המקצועית הרחבה בתחום ניתוחי לב וחזה. במחלקה מבוצעים ניתוחי חזה-ריאות, ושט ומדיאסטינום, ניתוחים אנדוסקופיים וניתוחי לב מסוגים שונים.
בשנים האחרונות זכתה המחלקה במענקי מחקר ומבוצעים בה מחקרים בשיתוף עם צוות יחידת הצנתורים בבית החולים ועם המעבדה לחקר הפרעות קצב במחלקה לביולוגיה תאית בפקולטה למדעי הבריאות.
המחלקה מוכרת כשירות מתמחה על-ידי משרד הבריאות ומבצעת ניתוחים גם ברמה מקומית וברמה ארצית.

על רופאים, שירותים מיוחדים ומידע נוסף- באתר המרכז הרפואי סורוקה

נמסר על ידי – ענבר גוטר, דוברת;  ; שרון אדרי, ע’ דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה