נאונטולוגיה

ועדת גרמן : על הפרק – אפשרות לכל מבוטח לבחור בית חולים בו יבוצע הניתוח ללא קשר באיזה קופ”ח הוא מבוטח (דהמרקר)

ע”פ דיווח מדהמרקר, התכנית המתרקמת בועדת גרמן (כמענה חלקי או מלא לסוגיית השר”פ) היא לאפשר לכל מבוטח שהוא לבחור את בית החולים בו הוא מעוניין לעבור פרוצדורה/ניתוח . בועדה דנים במס’ אפשרויות: ללא הגבלה כלל, אפשרות בחירה בין מס’ בתי חולים באיזור גאוגרפי + בית חולים נוסף מחוץ לאיזור, וזאת בניגוד למצב הנוכחי שבו לקופה אליה שייך המבוטח שליטה כמעט מוחלטת על מקום הטיפול.

לתכנית כזו עשויות/עלולות להיות השלכות משמעותיות מבחינת יחסי הקופות ובתי החולים שכיום מעוגנות בהסכמי “קפינג” המגדירים היקף רכישות כתנאי לקבלת הנחות. התומכים בהצעה מציעים גם לבטל את הסכמי ה”קפינג” , דבר שעלול לגרום לעלייה משמעותית בהוצאה הכספית על ניתוחים ואישפוזים בקופות החולים.

המתנגדים להצעה סבורים שהיא תוביל להתמוטטות בתי חולים קטנים וסגירת מחלקות בשל העדפת החולים לעבור את הטיפולים בבתי חולים גדולים ומנוסים. התומכים טוענים שזה יהיה דווקא תהליך חיובי שימנע בזבוז משאבים של קיום מחלקות ניתוח שאין להם הצדקה ויאפשר שיפור מומחיות ונסיון בבתי החולים המתאימים.

לצורך יישומה ברור גם שיש ליצור תשתית מידע שתאפשר למבוטחים להשוות בין ביצועים של בתי חולים שונים (שיעורי הצלחה בטיפולים, סיכון לזיהומים וכד’), שכיום לא קיימת.

לכתבה בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה