נאונטולוגיה

טקס חגיגי של חנוכת שירות PET CT התקיים אתמול בסורוקה

מכשיר ה PET CT החדיש והמתקדם,

שנרכש בעלות של כ – 7 מיליון ובהיקף בינוי של 6 מיליון וחצי , מביא את בית החולים לעידן חדש בתחום הדימות והאבחון המדויק במטופלים

טקס חגיגי בו נחנך שירות PET CT מהסוג החדיש והמתקדם בארץ התקיים השבוע במרכז הרפואי סורוקה בהשתתפות מר דוד פורר יו”ר קבוצת ניאופרם, פרופ’ לארס פרייברג מנהל המכון לרפואה גרעינית במרכז האוניברסיטאי קופנהגן, ד”ר מיקי שרף סמנכ”ל וראש חטיבת בתי החולים בכללית, מר גדי כהן סמנכ”ל וראש חטיבת משאבי אנוש בכללית, הנהלת המרכז הרפואי סורוקה, מומחים ברפואה גרעינית מבתי חולים ברחבי הארץ, עובדי המכון לרפואה גרעינית ודימות מולקולרי בסורוקה, נציגי חברת “פיליפס”, עובדי בית החולים ואורחים נוספים.

מכשיר ה- PET CT, של חברת “פיליפס”, שנרכש בעלות של כ-7 מיליון , הוכנס לאחרונה לשימוש במכון לרפואה גרעינית ודימות מולקולרי בסורוקה. רכישת מכשיר ה- PET-CT התאפשרה תודות לסיוע של קרן ג’רנדייז, קרן וולפסון והקרן המשפחתית ע”ש תד אריסון.

כדי לאפשר את הצבת המכשיר ואת פתיחת השירות התבצע בינוי של מתקן מיוחד בו ניתן לבצע בדיקות מסוג זה. המתקן נבנה בהתאם לסטנדרטים של משרד הבריאות משרד התמ”ת והמשרד לאיכות הסביבה.

עלות הבינוי נאמדת בהיקף של  6 מיליון וחצי במימון משותף של כללית וסורוקה.

תחום הפעילות העיקרי של המכשיר הוא בגילוי ובדירוג של מחלת הסרטן בכל האיברים, בדרך כלל בשלב המוקדם של המחלה.
למכשיר יכולת להעריך את השפעת הטיפול על סרטן מסוים ואת החיות (
viability) של הנגעים שבהם מדובר. בזכות השילוב עם CT, מתאפשרת קבלה של  מיקום מדויק  יותר של הממצאים שרואים ב-PET.

בחודשים האחרונים, מאז הוכנס המכשיר לשימוש בסורוקה, בוצעו בבית החולים קרוב ל-1000 בדיקות במכשיר ה- PET CT.

מידי שנה מבצע צוות המכון לרפואה גרעינית כ-10,000 בדיקות ופענוחים מורכבים.

ד”ר אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: “הטכנולוגיות החדשות שקיימות כיום בסורוקה מאפשרות לנו להעניק שירות רפואי מתקדם ומוביל. בזכות צוות מקצועי ומיומן של רופאים, טכנאים ואנשי מקצוע בתחום, יחד עם הטכנולוגיות המתקדמות יש באפשרותנו לבצע בדיקות ופענוחים מורכבים ביותר. כך גם מכשיר

ה-PET CT החדיש, מוביל את המרכז הרפואי סורוקה לעידן חדש בתחום הדימות והאבחון המדויק במטופלים, בעיקר אונקולוגים”.

ד”ר סופי לנצברג, מנהלת המכון לרפואה גרעינית ודימות מולקולרי בסורוקה: “תחום ה PET CT מהווה שילוב נפלא בין שתי בדיקות, אשר כל אחת מהן בנפרד נמצאת בשורה הראשונה באבחון. שילוב זה הביא אותה לחזית הטכנולוגית ולחוד החנית בהערכה של חולים אונקולוגיים. הבדיקה חושפת את האבחנה המדויקת של המטופל, מקצרת את הדרך מאי וודאות לאבחנה וחורצת גורלות בין חיים ומוות. הנבדקים במכון מגיעים מכל העמים והעדות, ומייצגים את כל שכבות האוכלוסיה, ובסופו של דבר עומדים כולם שווים בפני אותו גזר דין. זהו המקום בו השוני והפער בין בני האדם נעלמים, סכסוכים ושנאת חינם מאבדים את חשיבותם”.

מר דוד פורר, יו”ר קבוצת ניאופרם שהבין את הצורך בשירות זה בסורוקה וקידם את הסיוע ברכישת המכשיר: “המטרה של להביא את הרפואה המתקדמת לפריפריה עומדת לנגד עיננו בניאופרם. כשהציגו בפניי את הצורך המשמעותי למטופלים מדרום הארץ שזקוקים לאבחון מדוייק למחלתם, וכמה חשוב ששירות זה יינתן קרוב לביתם זה נגע לליבי ונרתמתי מיד למימון רכישת המכשיר”.

אריאל איקן, מנכ”ל פיליפס מערכות רפואיות ישראל: אנו גאים בכך שמתאפשר לנו להנגיש את שרותי האבחון החדשניים והמתקדמים ביותר, כדוגמת הפט סי טי החדשני של פיליפס לתושבי הדרום ובכך להקל על האבחון והטיפול במחלות”.

על רופאים, שירותים מיוחדים ומידע נוסף באתר סורוקה (לחצו כאן)

נמסר על ידי :

ענבר גוטר, דוברת;  שרון אדרי, ע’ דוברת 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה