נאונטולוגיה

שמירת מוצרי מזון דלי-קלוריות קרוב מגדילה את הסיכוי לבחור במאכלים אלו לעיתים קרובות יותר (Appetite)

ממחקר חדש עולה כי ניתן לנצל את הנטייה לעצלנות לשיפור הרגלי האכילה, כאשר מהנתונים עולה כי אנשים אוכלים יותר חתיכות תפוח דל-קלוריות מאשר פופקורן עם חמאה כאשר התפוחים היו במרחק נגיש.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין אמצעים רבים היכולים להביא לשיפור הרגלי התזונה, כאשר אחד הרעיונות הוא פשוט לשמור את המאכלים הבריאים קרוב יותר וכך להפוך את העצלנות ליתרון.

למחקר גויסו 56 גברים ונשים, בגיל ממוצע של 19 שנים, במצב בריאותי תקין.  20 משתתפים היו בעלי משקל תקין, 21 סבלו מעודף-משקל ו-15 מהשמנת-יתר.

אחד-אחד, כל משתתף ישב ליד שולחן במטבח עם קערת חתיכות תפוח וקערת פופקורן; קערה אחת הייתה במרחק נגיעה והשנייה הייתה במרחק כפול. בשליש מהמקרים קערת התפוחים הייתה קרובה, בשליש אחר קערת הפופקורן הייתה קרובה ובאחרים שתי הקערות היו במרחק דומה מהנבדק.

בכל מקרה, החוקרים אמרו כי עליהם לצאת מהחדר למספר דקות להביא את השאלונים וכי המשתתפים יכולים לאכול בזמן היעדרותם. לאחר שש דקות, החוקרים שבו לחדר, תיעדו את כמות התפוחים והפופקורן שנאכלו, וביקשו מהמשתתפים לדרג כל מזון בין 1-5, כאשר 5 מעיד כי אהבו מאוד את המאכל.

בסיכומו של דבר, המשתתפים נטו להעדיף פופקורן, אך אלו שהיו קרובים יותר לתפוחים, אכלו בממוצע 1.5 אונקיות של חתיכות תפוחים, בעוד שאלו שהיו קרובים יותר לפופקורן אכלו רק 0.2 אונקיות של תפוחי עץ. קבוצת הביקורת אכלה אונקיה אחת של תפוחים.

המשתתפים הקרובים ביותר לתפוחים אכלו את הכמות הקטנה ביותר של פופקורן כ-0.7 אונקיות, זאת בהשוואה ל-0.26 אונקיות באלו שישבו הכי קרוב לקערת הפופקורן ו-0.33 אונקיות בקבוצת הביקורת.

המסר הוא כי ניתן להכין את הסביבה כך שהמבוגרים והילדים המתגוררים בבית יוכלו לגשת בקלות רבה יותר למזון בריא. הרעיון הוא אוסף של שינויים קטנים, שיחדו יביאו לשיפור הרגלי התזונה.

Appetite 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה