נאונטולוגיה

שילוב הידרוקודון/פראצטמול אינו עדיף על קודאין/פראצטמול להקלה על כאב אקוטי (מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-AAPM)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שילוב הידרוקודון/פראצטמול אינו עדיף על שילוב קודאין/פראצטמול להקלה על כאב אקוטי בחולים 24 שעות לאחר השחרור מחדר המיון.

החוקרים כותבים כי למרות ששילוב הידרוקודון/פראצטמול הינו האופיואיד הנפוץ ביותר כיום בחדרי מיון, שילוב זה, כמו גם שילובים אחרים של הידרוקודון מצויים תחת הערכה של מנהל המזון והתרופות האמריקאית, בשאלת בקרה הדוקה יותר. מאחר ושילוב קודאין/פראצטמול מהווה את החלופה האידיאלית, הם ביקשו לערוך השוואה בין שתי התרופות ומצאו כי אין עדויות רבות בנושא.

החוקרים בחרו לערוך את המחקר לאור עדויות מעטות מאוד התומכות בעדיפות של שילוב הידרוקודון/פראצטמול על-פני שילוב קודאין/פראצטמול, למרות השכיחות הרבה של השימוש בתרופות אלו בחדרי מיון.

במסגרת המחקר חולקו באקראי מטופלים שלא קיבלו טיפול קודם באופיאטים ופנו לחדרי מיון בשלב כאב טראומטי בגפה. המשתתפים קיבלו אספקה למשך שלושה ימים של הידרוקודון/פראצטמול (5/500 מ”ג, 88 משתתפים) או קודאין/פראצטמול (30/300 מ”ג, 93 משתתפים).

החוקרים יצרו קשר עם המטופלים לאחר חציון של 26 שעות מהשחרור וביקשו מהם לדרג את מדדי הכאב בסולם של 0-10, מי לפני נטילת הטיפול ובשעתיים שלאחר נטילת הטיפול.

מהנתונים עולה כי מדדי הכאב לפני מנת הטיפול האחרונה היו דומם בשתי הקבוצות (7.6). המטופלים דיווחו על ירידה ממוצעת בהיקף של 3.9 נקודות במדדי הכאב שעתיים לאחר נטילת טיפול ב הידרוקודון/פראצטמול וירידה בהיקף של 3.5 עם טיפול בקודאין/פראצטמול.

שתי התרופות הביאו להפחתת מדדי כאב בהיקף של כ-50%. עם זאת, שילוב הידרוקודון/פראצטמול לא היה עדיף משמעותית מבחינה קלינית או סטטיסטית על שילוב קודאין/פראצטמול.

החוקרים מציינים כי זיהו רק מחקר אחד אחר שהשווה בין שתי התרופות בחדרי מיון. אותו מחקר גם לא הדגים הבדלים משמעותיים בממוצע או חציון מדדי הכאב בין שתי הקבוצות שנטלו את הטיפול התרופתי במהלך 48 שעות לאחר השחרור מחדר המיון, בשל כאב חד ממקור שריר-שלד.

מתוך הכנס השנתי ה-30 מטעם ה-AAPM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה