נאונטולוגיה

ארגון הבריאות העולמי מעדכן את המלצותיו הקודמות בנוגע להיקף צריכת הסוכר המומלץ (מתוך הנחיות ה-WHO)

הנחיות חדשות מטעם ארגון הבריאות העולמי ממליצות על הפחתה דרסטית של צריכת הסוכר, עם המלצה מוקדמת לצריכה של פחות מ-10% מכלל הקלוריות בצורת סוכרים.

ההמלצות מבוססות על סקירה סיסטמית של מחקרים להערכת ההשפעה של סוכר על העליה במשקל ועששת שיניים וקוראות למבוגרים וילדים לצרוך פחות מ-5% מהקלוריות בצורת סוכר חופשי.

עם זאת, הארגון אינו מבטל כליל את המלצותיו הקודמות , שאומצו בשנת 2002. ההמלצה החדשה להגבלת צריכת הסוכר ל-5% מכלל צריכת הקלוריות היומית הינה המלצה מותנית, כאשר ההמלצה על הגבלה של 10% הינה המלצה חזקה.

הסוכרים החופשיים אליהם מתייחסות ההנחיות הם כל אותם מונוסכרידים ודיסכרידים המוספים למזון ע”י היצרן, הטבח, או הצרכן, וכן סוכרים המופיעים באופן טבעי בדבש, סירופ, מיצי פירות ותרכיזי פירות. ההנחיות אינן מגבילות צריכת סוכר שמקורו בפירות או חלב.

באדם מבוגר הצורך 2,000 קלוריות ביום, ההנחיות להגבלת צריכת הסוכרים ל-5% מסך הקלוריות היומי משמעה צריכת עד שתי כפיות סוכר ביום (25 גרם) פחות מכמות הסוכר בכוס משקה קל אחת.

ההנחיות מתייחסות הן לנושאי השמנה, שכיום שכיחותה עומדת על 500 מיליון  אנשים ברחבי העולם, והן לנושא עששת שיניים, אחת מהמחלות הנפוצות ביותר, הגורמת לאי-נוחות וכאב וכרוכה בעלויות טיפול גבוהות.

הפחתת צריכת הסוכרים לסף של 10% מכלל הצריכה הקלורית בילדים תמנע התפתחות עששת בשלוש שיניים עד גיל 12 שנים. הפחתת הגבול הנ”ל ל-5% תביא לתועלת דרמטית עוד יותר. ופרט, יש עדויות לפיהן במטרה למנוע לחלוטין פגיעה בשיניים, יש לקבוע את הגבול על 5%.

תזונה לקויה הינה גורם סיכון הפיך למחלות לא-מדבקות, האחראיות ל-63% ממקרי התמותה ברחבי העולם.

מהתוצאות עולה כי הפחתת צריכת הסוכר מלווה בהפחתת משקל הגוף, בעוד שעליה בסוכרים בתזונה הובילה לעליה במשקל. בילדים ששתו את הכמות הגדולה ביותר של משקאות ממותקי-סוכר תועד הסיכוי הגבוה ביותר לעודף-משקל או השמנת-יתר, עם יחס סיכויים של 1.55, בהשוואה לילדים ששתו את הכמות הקטנה ביותר של משקאות ממותקי-סוכר.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי ממליץ על הגבלת צריכת סוכר לטווח של 6-10% מכלל הצריכה הקלורית היומית.

World Health Organization

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה