נאונטולוגיה

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה ניפוק מרשמי המשך ע”י רוקחים (הארץ)

רוקחת

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אמש תקנות המרחיבות את סמכויות הרוקחים ומאפשרות להם לנפק  מרשמי המשך לתרופות, וזאת במטרה להקל על העומס הקיים על הרופאים. (למרות שההסתדרות הרפואית הביעה התנגדותה למהלך…).

על פי התקנות החדשות, רוקחים מורשים ובעלי ניסיון של למעלה מחמש שנים אשר יעברו הכשרה מיוחדת יורשו לספק מרשמי המשך לתרופות כרוניות שניתנו להם לפני כן על ידי רופא. בין התרופות שאושרו לניפוק כמרשמי המשך נכללים תרופות לפרקינסון, סוכרת, כאבי שרירים, הפרעות בתפקוד בלוטת התריס ותרופות אורולוגיות. התקנות החדשות אמורות להכנס לתוקף בספטמבר 2014.  

יש לציין שהועדה לא אישרה את ההצעה המלאה של משרד הבריאות, בעיקר על רקע התנגדותה של הר”י שהכילה גם את האפשרות למתן מרשמים חדשים בתרופות מסויימות, וכן לא אושר מתן מרשמי המשך לטיפולים במיגרנה, נזלת אלרגית, אקנה, השמנת יתר ותרופות פסיכיאטריות.

כמו כן, בכדי שהמטופלים יוכלו ליהנות מהשירות החדש,  קופות החולים יידרשו לאפשר גישה למידע רפואי של מבוטחיהם לא רק בבתי המרקחת שלהן, אלא גם במאות בתי מרקחת פרטיים המצויים עמן בהסדר. במידה והקופות לא יאפשרו גישה לתיק הרפואי של המבוטח בבתי המרקחת הפרטיים שאיתם יש להם הסדר, נראה שהאפקטיביות המעשית של השפעת התקנות החדשות תהיה שולית וחלקית בלבד.

לכתבה ב”הארץ”

הערת המערכת: צעד מבורך וחשוב שגם עשוי להפחית עומסים מיותרים ברפואת הקהילה וגם לתרום להעלאת הרמה המקצועית של הרוקחים הקהילתיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה