נאונטולוגיה

ההשפעה של דעות קדומות כנגד הומוסקסואלים ולסביות על תוחלת החיים (Social Sci Med)

בהומוסקסואלים, לסביות או ביסקסואליים נטייה לתוחלת חיים קצרה יותר בקהילות בהן התושבים אינם מקבלים היטב מערכות יחסים בין בני זוג מאותו מין, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Social Science and Medicine.

החוקרים כותבים כי הפחתת דעות קדומות מביאה לשיפור תוחלת החיים של אוכלוסיות אלו בארצות הברית. לדבריהם, למרות שהתיאוריה הייתה כי היקף הדעות הקדומות או הסטגימה בקהילה קשורים עם המצב הבריאותי של התושבים, קשה לכמת סטיגמה במחקרים קליניים. בניסיון לעשות זאת, הם התבססו על נתונים מסקר ה-General Society Survey, שנערך כל שנה החל משנת 1972 ובהמשך כל שנתיים משנת 1994.

הסקר שאל מבוגרים בארצות הברית אודות הגישות החברתיות שלהם, כולל דעות קדומות כנגד הומוסקסואליים ולסביות. המשתתפים נשאלו גם אם בני הזוג שלהם ליחסי מין היו רק גברים, נשים, או גברים ונשים.

החוקרים קשרו בין תגובות המשתתפים לסקרים בשנים 1988-2002 ובין נתוני התמותה הארציים, במטרה להעריך את שיעורי התמותה עד שנת 2008 ואם קיימים הבדלים הקשורים בדעות הקדומות כנגד הומוסקסואליים ולסביות בקהילה שלהם.

בסיכומו של דבר, החוקרים אספו נתונים אודות כ-21,000 משתתפים, מהם 4% דיווחו על מערכת יחסים עם אדם מאותו מין. עד לתום המחקר, כ-92% מהאנשים מאזורים עם סטיגמה נמוכה שדיווחו על מערכת יחסים לסבית,הומוסקסואלית, או ביסקסואלית, שרדו, זאת בהשוואה ל-78% מאלו שהתגוררו באזורים בעלי סטיגמה רבה.

ההבדל תורגם לקיצור תוחלת החיים בהיקף של כ-12 שנים בקהילות בהן סטיגמה משמעותית כנגד מערכות יחסים של אנשים מאותו מין. מחלות לב, מעשי אובדנות, רצח ואלימות היו הגורמים העיקריים לקיצור תוחלת החיים. ממצאים אלו מספקים מנגנון אפשרי והסבר באשר לגורמים לשיעורי התמותה המוגברים בקרב הומוסקסואליים ולסביות המתגוררים באזורים אלו.

החוקרים מציינים כי מהנתונים עולה כי HIV, AIDS והתנהגויות דוגמת עישון ושתיית אלכוהול לא עמדו בבסיס ההבדלים בתוחלת החיים. יתרה מזאת, הם מצאו כי באלו שדיווחו על מערכות יחסים עם בני המין השני בלבד תועדה תוחלת חיים קצרה יותר במידה והתגוררו באזורים עם סטיגמה רבה, בהשוואה לאלו שהתגוררו באזורים בהם הסטיגמה בנוגע למערכות יחסים בין בני אותו מין הייתה מעטה.

Social Sci Med 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה