נאונטולוגיה

שכיחות מוגברת של אוטיזם בילדים ששרדו אשפוז ביחידות טיפול נמרץ ביילודים (מתוך כנס CNS)

ההיארעות של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם גבוהה יותר משמעותית בתינוקות ששהו ביחידות טיפול נמרץ ביילודים (NICU או Neonatal Intensive Care Unit), בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, ולעיתים קרובות מלווה במחלות נוספות, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Child Neurology Society.

מבין 180 תינוקות שנולדו במועד ואושפזו ליחידות טיפול נמרץ ביילודים, 6.7% אובחנו בשלב מאוחר יותר עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, שיעור שהיה גבוה פי 16-67 מהשיעור באוכלוסיה הכללית. בנוסף, 75% מהתינוקות סבלו גם מהפרעה התפתחותית גלובאלית, אפילפסיה ו/או שיתוק מוחין.

החוקרים לא זיהו גורמי סיכון ספציפיים שיוחסו להתפתחות אוטיזם, אך באופן כללי, בילדים ששרדו אשפוז ביחידות טיפול נמרץ תועדו קשיים רבים בגיל צעיר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 180 תינוקות שנולדו במועד, לאחר 37 שבועות היריון ומעלה, שנולדו בין השנים 1992-2007 ואושפזו ביחידות NICU בבית החולים לילדים במונטריאול.

40% מהמשתתפים הוגדרו כבריאים, 43% אובחנו מאוחר יותר עם הפרעה התפתחותית גלובאלית, 29% פיתחו שיתוק מוחין, 26% אובחנו עם אפילפסיה ו-6.7% אובחנו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

מבין 12 הילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, בתשעה תועדה לפחות הפרעה נוספת אחת מהבאות: 75% אובחנו עם הפרעה התפתחותית גלובאלית, 30% אובחנו עם אפילפסיה ו-30% אובחנו עם שיתוק מוחין. רק שלושה מהחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם היו בנות.

ניתוח קיסרי דחוף נדרש בשבעה מהילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, ושמונה מהחולים סבלו ממצוקה עוברית.

לאחר הלידה, בשישה מקרים זוהתה צביעה מקוניאלית ובשני מקרים שאיפת מקוניום, כאשר שבעה טופלו בחמצן במסכה וארבעה נדרשו להנשמה מכאנית עם לחץ חיובי. בעת השחרור, שמונה תינוקות שוחררו לביתם על תרופות נוגדות-אפילפסיה.

הסיבה לאשפוז ב-NICU בשישה מקרים כללה אנצפלופתיה איסכמית-היפוקסית. באשר ליתר התינוקות שאושפזו ביחידות טיפול נמרץ ביילודים, הסיבות לאשפוז היו גנטיות, זיהומים, או ניתוחים, ודימום תוך-גולגולתי.

CNS 2013

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה