נאונטולוגיה

הערכת התועלת של Palivizumab כטיפול למניעת הישנות צפצופים בפגים (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול מניעתי ב-Palivizumab, הניתן לפגים שנולדו לאחר 33-35 שבועות היריון, מלווה בשיעורי היארעות נמוכים משמעותית של הישנות צפצופים במהלך שלוש השנים הראשונות לחיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Palivizumab מונע ביעילות מחלה חמורה על-רקע זיהום בנגיף RSV (Respiratory Syncytial Virus) בפגים. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון אם טיפול מניעתי ב- Palivizumab, הניתן לפגים במהלך עונת RSV מביא להפחתת ההיארעות של הישנות צפצופים עד גיל שלוש שנים.

החוקרים ערכו מחקר תצפיתי, פרוספקטיבי, רב-מרכזי (52 בתי חולים ביפן), מקרה-ביקורת בפגים שנולדו לאחר 33-35 שבועות היריון, והיו במעקב למשך שלוש שנים. במהלך עונת RSV בשנים 2007-2008, ההחלטה למתן Palivizumab נקבעה על-בסיס החלטה רפואית סטנדרטית. באפריל 2008, 52 בתי החולים גויסו למחקר. המשתתפים במחקר היו במעקב פרוספקטיבי עד גיל שלוש שנים. ההורים של המשתתפים דיווחו על הערכות הילדים להישנות צפצופים, באמצעות כרטיס דיווח ומערכת דיווח חדשה מבוססת טלפון נייד. התוצא העיקרי היה ההיארעות של אבחנת רופא של הישנות צפצופים.

מבין 444 הפגים שנכללו במחקר, 349 טופלו ב- Palivizumab במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים ו-95 תינוקות לא קיבלו את הטיפול התרופתי. אבחנת רופא של הישנות צפצופים תועדה ב-6.4% ו-18.9% בתינוקות שטופלו ובאלו שלא טופלו, בהתאמה (p<0.001). הבדל זה נותר משמעותי לאחר תקנון לגורמי סיכון ידועים להישנות צפצופים. (P<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי טיפול מניעתי ב- Palivizumab עשוי לסייע במניעת הישנות צפצופים בפגים.

Pediatrics

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה