נאונטולוגיה

הערכת מאפייני התפרצות VRE ביחידת טיפול נמרץ ביילודים ביוון (Am J Infect Control)

הן שכיחות גבוהה של קולוניזציה של חיידקי VRE (Vancomycin Resistant Enterococcus) ביילודים והן שימוש לא-מבוקר בתכשירים אנטי-מיקרוביאליים היו אחראיים לגל השני של קולוניזציה של VRE ביחידת טיפול נמרץ ביילודים ביוון, שלמשך פרק זמן קצר, הצליחה לעצור הופעת מקרים חדשים, כך עולה מתוצאות מחקר מקרה-ביקורת.

לדברי החוקרים, VRE, שדווח לראשונה בשנת 1988, מלווה בשיעורי תמותה גבוהים יותר, אשפוז ממושך יותר ועלויות גבוהות יותר, בהשוואה לחיידקי Enterococci המגיבים לטיפול תרופתי. במטרה לזהות גורמי סיכון לזיהום זה, החוקרים בחנו שתי התפרצות גדולה, בשני שלבים, שאירעה ביחידת טיפול נמרץ ביילודים בצפון יוון.

הם בחנו את הנתונים אודות יילודים שאושפזו במהלך שלושת החודשים הראשונים להתפרצות הגדולה. ההתפרצות החלה בפשטות, עם זיהום VRE יחיד ביוני 2008 ביילוד שאושפז ליחידת טיפול נמרץ ביילודים בשל הידרוצפלוס. משך, ב-59 יילודים ביחידה תועדה קולוניזציה של אותו שבט VRE במהלך הגל הראשון של ההתפרצות. לאחר מעקב פעיל, שיעורי הקולוניזציה של VRE ירדו מ-85% במהלך החודש הראשון ל-13% בתום השבוע ה-12. עם זאת, בשבוע 13 החל להופיע גל שני עם שבטים רבים, שתאם את המשך הטיפול האנטימיקרוביאלי ובסופו של דבר הוביל ל-42 מקרים נוספים. מבין 253 יילודים שעברו בדיקות סקירה במהלך תקופת המחקר, ב-101 תוארה קולוניזציה של VRE (39.9%).

למרות המספר הרב של מקרי קולוניזציה ביילודים, הגל החד-שבטי הראשון של ההתפרצות הופסק לאחר יישום אמצעי בקרת זיהומים קפדניים. לפיכך, יישום אמצעי בקרת זיהומים מוגברים ובידוד היילודים נדרש למניעת הדבקה ב-VRE.

להפחתת הסיכון להמשך התפשטות VRE, החוקרים מציעים להקפיד על ההיענות לאמצעי בקרת זיהומים מוגברים ואופטימיזציה של השימוש בונקומיצין. יישום והמשך ניטור של אמצעי בקרת זיהומים ותוכניות לשימוש הולם בתכשירים אנטי-מיקרוביאליים נדרשים למניעת התפרצויות VRE.

Am J Infect Control. 2013;41:857-861

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה