נאונטולוגיה

מעקב מיילדת במהלך ההיריון והלידה מלווה בתוצאות טובות יותר (Cochrane Database Syst Rev)

 

במרבית הנשים שקיבלו טיפול קדם-לידתי וטיפול במהלך הלידה ע”י מיילדת תועדו תוצאות טובות יותר, בהשוואה לתוצאות בנשים שהטיפול בהן נוהל ע”י רופא או ע”י מספר אנשי צוות רפואי, כך עולה מסקירה סיסטמית שכללה 13 מחקרים וכ-16,000 נשים, ותוצאותיה פורסמו במהלך חודש אוגוסט ב-Cochrane Database of Systematic Reviews.

מבין 13 המחקרים שנבחנו, שמונה כללו נשים בסיכון נמוך לסיבוכים וחמישה כללו נשים בסיכון גבוה לסיבוכים. החוקרים בחנו את התוצאות של האימהות והתינוקות , כולל הרדמה אזורית (אפידוראלית/ספינאלית), ניתוח קיסרי, לידה מכשירנית (מלקחיים/ואקום), לידה נרתיקית ספונטאנית, פרינאום שמור, לידה מוקדמת (לפני 37 שבועות היריון) והשיעור הכולל של אובדן עוברים או תמותת יילודים (אובדן עובר לאחר 24 שבועות היריון ומעלה).

בנשים שההיריון שלהן נוהל ע”י מיילדת שיעורי הלידה האזורית היו נמוכים יותר (יחס סיכון של 0.83) וכך גם שיעורי אפיזיוטומי (יחס סיכון של 0.84) ולידה מכשירנית (יחס סיכון של 0.88). בנשים שמיילדת הובילה את הטיפול בהן תועדה שכיחות גבוהה יותר של לידה ללא משככי כאבים/חומרי הרדמה שניתנו במהלך הלידה, עם שיעור גבוה יותר של לידה נרתיקית ספונטאנית (יחס סיכון של 1.05), שכיחות גבוהה יותר של לידה בנוכחות מיילדת מוכרת (יחס סיכויים של 7.83) ולידה ממושכת יותר (בשעות, הבדל של 0.50 שעות).

יחס הסיכון הממוצע לניתוח קיסרי לא היה שונה משמעותית בין הקבוצות.

בנשים שחולקו באקראי לניהול הטיפול בהן ע”י מיילדת תועדה שכיחות נמוכה יותר של לידה מוקדמת (יחס סיכויים של 0.77) ואובדן עובר לפני שבוע 24 להיריון (יחס סיכון של 0.81). לא זוהו הבדלים בין הקבוצות בשיעורי אובדן עוברים/תמותת יילודים לאחר 24 שבועות היריון ומעלה (יחס סיכויים של 1.00), או בשיעור הכולל של תמותת עוברים/יילודים.

מרבית המחקרים דיווחו על שביעות רצון אימהית גבוהה יותר במקרים בהם ניהול המקרים נעשה ע”י מיילדות.

חמישה מחקרים בחנו את העלויות הנלוות למודל הטיפול, אך הם לא היו עקביים באופן הערכת העלויות. מחקר אחד מצא עלויות גבוהות יותר במקרים בהם הטיפול נוהל ע”י מיילדת ומחקר אחר לא הדגים הבדלים בעלויות בין טיפול ע”י מיילדת או איש צוות רפואי.

Cochrane Database Syst Rev. 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה