נאונטולוגיה

השוואת גישות שונות להנשמה לא-פולשנית של פגים ( N Engl J Med + הערת עורך מדור נאונטולוגיה, ד”ר ברזילי)

בכתב העת New England Journal of Medicine מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב תינוקות במשקל לידה נמוך באופן קיצוני (ELBW או Extremely Low Birth Weight ), שיעורי ההישרדות לאחר 36 שבועות מווסת אחרונה, ללא BPD (Bronchopulmonary Dysplasia ) לא היו שונים משמעותית לאחר תמיכה נשימתית לא-פולשנית בשיטת IPPV (Intermittent Positive Pressure Ventilation ) בהשוואה ל-CPAP (Continuous Positive Airway Pressure ).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי להפחתת הסיכון ל-BPD בפגים שנולדו במשקל לידה נמוך באופן קיצוני, רופאים מנסים לצמצם את השימוש באינטובציה בעזרת שיטות פחות פולשניות של של הנשמה בלחץ חיובי.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 1,009 תינוקות במשקל לידה נמוך מ-1,000 גרם וגיל היריון קטן מ-30 שבועות היריון, לאחת משתי צורות תמיכה נשימתית לא-פולשנית    IPPVאו CPAP עם השימוש הראשון בתמיכה נשימתית לא-פולשנית במהלך 28 הימים הראשונים לחיים. התוצא העיקרי היה שיעורי התמותה לפני 36 שבועות מווסת אחרון, או שיעורי הישרדות ללא BPD .

מבין 497 היילודים שחולקו לטיפול בשיטת  IPPV עם נתונים זמינים, 191 הלכו לעולמם או שרדו עם BPD   (שיעור של  (38.4%, בהשוואה ל-180 מבין 490 התינוקות שחולקו לטיפול ב-CPAP אפי (36.7%) (יחס סיכויים של 1.09, P=0.56 ). תדירות דלף אוויר ו  Necrotizing Enterocolitis  (ובקיצור NEC ) משך התמיכה הנשימתית והזמן עד להזנה מלאה לא היו שונים משמעותית בין קבוצות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי בפגים שנולדו במשקל לידה נמוך באופן קיצוני, אין הבדל בשיעורי ההישרדות, ללא התפתחות BPD , בעקבות הנשמה לא-פולשנית בשיטת IPPV , בהשוואה ל-CPAP .

N Engl J Med 2013; 369:611-620

הערות עורך מדור נאונטולוגיה , ד”ר ברנרד ברזילי:

לפי מחקר זה נראה שאין הבדל משמעותי בין הנשמה ב-IPPV לבין הנשמה ב-CPAP , וניתן לבחור באחת משתי השיטות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה