נאונטולוגיה

כלי חדש מסייע בצמצום בדיקות וטיפולים אנטיביוטיים (JAMA Intern Med.)

אלגוריתם חדש המסייע בתהליכי קבלת החלטות לטיפול בחולים עם זיהומים בדרכי הנשימה מוביל לצמצום הטיפול האנטיביוטי או השלמת בדיקות עזר, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש יולי בכתב העת JAMA Internal Medicine.

החוקרים מניו-יורק בחנו את השימוש בכלי ניבוי קליני בקרב 168 מטפלים ראשוניים בתקופה שבין 1 בנובמבר, 2010 ועד 31 באוקטובר, 2011. המטפלים סווגו לקבוצת ביקורת (טיפול סטנדרטי) או קבוצת התערבות בה הרופאים נעזרו בכלי האמור; באופן ספציפי, כלל Walsh לדלקת לוע סטרפטוקוקולית וכלל Heckerling לדלקת ריאות. כללים אלו שולבו לתוך הרשומות הרפואיות הממוחשבות בקבוצת ההתערבות והמטפלים קיבלו הדרכה בת שעה אחת בנוגע לכלי הנ”ל.

החוקרים מצאו כי בקרב מטפלים שנעזרו בכל הנ”ל תועד סיכוי נמוך יותר למתן טיפול אנטיביוטי, בהשוואה לאלו בקבוצת הביקורת (יחס סיכון מתוקן לגיל של 0.74, p=0.008). הם גם זיהו הבדלים בסוג הטיפול האנטיביוטי שניתן, כאשר יחס הסיכון למתן טיפול בתרופות ממשפחת קינולונים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת, עמד על 0.50 (p=0.02). מטפלים שנעזרו באלגוריתם נטו גם להזמין פחות בדיקות מהירות לזיהוי זיהום סטרפטוקוקאלי במקרים של דלקת לוע, בהשוואה לקבוצת הביקורת (יחס סיכון של 0.75, p=0.03).

בנוסף לשיעורי היענות של 62.8%, החוקרים מצאו כי 57.5% מכלל המפגשים הרלבנטיים הסתיימו בהשלמת מחשבון מדד הסיכון וקבלת הערכה של מדד הסיכון של החולים. הם מאמינים כי התוצאות מעידות כי מטפלים חשו כי הכלי סייע להם באבחנה הקלינית של דלקת גרון ודלקת ריאות, הביא לשיפור רצף העבודה ולשיפור הטיפול בחולים.

החוקרים מודים כי דרושים מחקרים נוספים להערכת ההשפעות של משתנים שונים על התועלת של אלגוריתם מסוג זה.

JAMA Intern Med. Published online July 29, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה