נאונטולוגיה

הר”י מתנגדת להצעת החוק בעניין האכלת אסירים בטחוניים בכפייה (דוברות הר”י)

בהמשך לפירסומים אודות הצעת חוק חדשה שתאפשר האכלה בכפייה של אסירים בטחוניים פירסמה היום הר”י ההודעה הבאה, אשר מביעה התנגדות להצעת החוק, מסיבות אתיות רפואיות. להלן הודעת דוברות הר”י:

במכתב ששלח יו”ר ההסתדרות הרפואית לשרת המשפטים, ח”כ ציפי לבני ביום חמישי האחרון הביע ד”ר ליאוניד אידלמן את דאגתו הרבה מהתגבשות הצעת חוק במשרד המשפטים , אשר תאפשר להאכיל בכפייה אסירים ביטחוניים , בכפוף לאישור בית המשפט .

“נושא שובתי הרעב הפוליטיים הוא אכן נושא קשה וכאוב . איש מאיתנו אינו רוצה לראות במותו של בן אדם אחר , על אחת כמה וכמה קשה לרופאים לעמוד מנגד כאשר הם אמורים לטפל באדם הפוגע בעצמו ומרעיב עצמו למוות . יחד עם זאת , איסור האכלה בכפייה של שובתי רעב הוא בין הכללים האתיים הברורים והמוצקים בעולם המודרני והנאור , המבוסס על האיסור של פגיעה באוטונומיה של האדם באשר הוא אדם. הצהרת מלטה משנת 1991 של ההסתדרות הרפואית העולמית קובעת כי חל איסור מוחלט להאכיל בכפייה אסיר או עציר בניגוד לרצונו המודע והחופשי של אסיר , ושהאכלה כזו אינה מקובלת מבחינה אתית בשום פנים ואופן . כפי שמציין ג ורג אנס , ביו אתיקאי נודע , בעיתון ניו אינגלנד ג ורנל אוף מדיסין , האכלה בכוח של בן אדם כשיר אינו רפואה , אלא תקיפה חמורה.

יו”ר הר”י, ד”ר ליאוניד אידלמן ציין כי עמדת הלשכה לאתיקה של הר י בנושא הינה חד משמעית אסורה האכלה בכוח של שובתי רעב , לרבות עצורים ואסירים , הכשירים להביע את עמדתם ואשר הבינו את המשמעויות הנגזרות מהסירוב לקבלת טיפול רפואי ” .אנו דורשים כי תשקלו שנית את עמדתכם , שהינה בניגוד לכללי האתיקה הבינלאומיים” .

ד”ר אידלמן הוסיף ואמר כי ניסיון שביתות הרעב ההמוניות של עצורים ואסירים במדינת ישראל בתקופה האחרונה , מלמד על הצלחה של הטיפול בשובתי רעב אלה הן מצד רופאי שב ס , רופאי בתי החולים בהם היו מאושפזים החולים , והן מצד המערכת כולה . “יש להתגאות בעובדה שאף לא אחד מעצורים ואסירים אלה לא נפטר במהלך שביתת הרעב . על כך קיבלנו שבחים גם מצד ארגון הצלב האדום הבינלאומי” .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה