ה-FDA (U S Food and drug administration) עומד לערוך מחקר בו יופץ סקר אינטרנטי בקרב רופאים ומטפלים אחרים הרושמים תרופות, שבא לבחון את ההשפעה של פרסום ישיר לצרכן (DTC, direct-to-consumer) של תרופות בארצות הברית. מאחורי הסקר עומד הרצון להבין ולקבוע האם שיווק תרופות ב-DTC מביא לדרישה לא מידתית למרשם של תרופה מסוימת, או להערכה מוגזמת של ההשפעה של התרופה אצל המטופלים. בנוסף, הסקר ינסה לענות על השאלה האם הפרסום, מיליוני הדולרים בצידו, משפיעים על ההתנהגות של אלה הרושמים את התרופות בפועל. הסקר יתמקד גם בהשפעה של פרסום ברשת, כולל ברשתות החברתיות.
הסקר עתיד לבחון את דעתם של כאלפיים מטפלים (שיגוייסו מתוך מאגר לאומי אינטרנטי של עשרות אלפי מטפלים), ביניהם רופאי משפחה, רופאים מומחים (מתחומי התמחות כמו פסיכיאטריה, אנדוקרינולוגיה, דרמטולוגיה, אלרגיה, קרדיולוגיה, רפואת כאב ועוד), אחיות ואסיסטנטים לרופאים בעלי הסמכה למתן מרשמים (בעלי חשיבות והשפעה הולכת ועולה בטיפול ראשוני בארצות הברית).
ה-FDA אישר DTC ב-1997 באופן גורף כאשר ביטל את הדרישה מחברות התרופות לכלול בפרסם מידע נרחב מאוד אודות הסיכונים ותופעות הלוואי של התרופות המפורסמות.
הערת המערכת: כידוע, בישראל יש איסור על פירסום ישיר של תרופות מרשם לציבור הרחב, אך נוסחים כמו כמו ?שאל את הרופא שלך על התרופה החדשה לטיפול ב…?. משמש במקרים רבים את חברות התרופות לפירסום עקיף.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!