נאונטולוגיה

טבע יוצאת נגד דרישת לשכות איגוד המסחר ממשה”ב שלא לחייב בתי החולים לנהל מו’מ עם ספק נוסף בתחום תחליפי החלב

טבע מפרסמת היום הודעה נזעמת הקובלת על התנהלות איגוד לשכות המסחר שלטענתה התערבה באופן בלתי הולם בתחרות בשוק תחליפי החלב בכך שפנתה למשה”ב עם דרישה לבטל הנחיית המשרד לבתי החולים לקיים מו”מ עם ספק נוסף בתחום.

להלן ההודעה לתקשורת :

חברת טבע ישראל משווקת נוטרילון, פנתה בבקשה דחופה לאיגוד לשכות המסחר למשוך את  מכתבו אשר נשלח למשרד הבריאות ב 26.2.2013, שעניינו – דרישה לבטל את הנחייתו לבתי החולים הממשלתיים לקיים משא ומתן עם ספק נוסף לאספקת תרכובות מזון לתינוקות. כמו כן מבקשת טבע ישראל מאיגוד לשכות המסחר להימנע מלעסוק בנושא אספקת תרכובות מזון לתינוקות לבתי החולים הממשלתיים.

טבע ישראל, חברת האיגוד, ציינה במכתבה כי היא רואה בחומרה את שליחתו של המכתב, בעיצומם של הליכי מכרז שנערך על-ידי משרד הבריאות, ובעיצומו של הליך משפטי התלוי ועומד בעניין בפני בית המשפט המחוזי בירושלים. טבע ישראל תמהה על כך שהאיגוד בחר לפנות למשרד הבריאות ולהעלות טענות באופן המשרת אינטרס של חבר מסוים מחברי האיגוד, שהינו מתחרה של טבע ישראל, תוך הפרה בוטה של חובת האיגוד לייצג באופן שוויוני והולם את האינטרסים של כלל חבריו, ולא רק מקצתם.

מזה זמן ניטש מאבק בין יצרני ויבואני שוק התמ”ל בישראל, ביחס לאספקת תרכובות מזון לתינוקות עבור בתי החולים הממשלתיים, וזאת על רקע שורה של הסכמים בלעדיים, לאספקת המוצרים לבתי החולים הממשלתיים. מטרנה וסימילאק המחזיקות ב- 96% מנתח השוק בישראל, הן שמספקות את מוצריהן, כמעט באופן בלעדי, בבתי החולים בישראל ומנסות בכל דרך להצר את צעדיה של טבע ישראל ולשמר את אחיזתן בשוק. מטרנה וסימילאק מנסות בכל דרך למנוע את כניסתו של שחקן נוסף לבתי חולים ובכך לא מתאפשרת ליולדת זכות בחירה בין מוצרי תרכובות המזון לתינוקות ובניגוד להנחיית משרד הבריאות בנושא.

לדברי טבע ישראל, דרישת האיגוד ממשרד הבריאות מנסה לסכל את יצירת התחרות בתחום זה שיכולה להיטיב עם ציבור הצרכנים בישראל, ומנציחה את חוסר התחרותיות כיום בשוק ואת המצב בו ברוב בתי החולים ישנו ספק תרכובת מזון אחד בלבד (מטרנה או סימילאק).

בטבע ישראל לא מבינים כיצד העמדה של האיגוד, מתיישבת עם ההצהרה המעוגנת ב”תקנון לשכת המסחר תל אביב והמרכז”, לפיה בין מטרותיה של לשכת המסחר “לפעול על מנת לקדם ולפתח את הכלכלה החופשית בישראל ולהסיר את החסמים במשק תוך שמירה על התחרות ההוגנת”.

יתרה מכך, טוענים בטבע ישראל כי חוות הדעת המשפטית של האיגוד אינה נכונה וכי משרד הבריאות יכול להנחות את בתי החולים, בזמן קיומו של הליך מכרזי, להתקשר עם ספק נוסף.  זאת מאחר ואין כל איסור בדיני המכרזים הקובע, כי אין לקיים משא ומתן תוך כדי קיומם של הליכי מכרז, או תוך כדי קיומו של הליך משפטי, כפי שנטען במכתב אשר נשלח על ידי האיגוד בנושא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה