נאונטולוגיה

חיסון חדש כנגד שפעת עונתית: ה-FDA אישר חיסון ללא ביצים או נוכחות וירוס (מדסקייפ)


מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA אישר אמש את החיסון המשולש כנגד השפעת העונתית, Flublok , שנוצר בטכנולוגיה חדישה שאמורה להתגבר על מספר אתגרים חיסוניים. תהליך היצור של Flublok , שנועד למבוגרים בגילאים 18-49, אינו כולל ביצים או נגיפי שפעת, וכך מונע את אפשרות ההדבקה מהחיסון עצמו. החיסון מבוסס על טכנולוגית DNA רקומביננטי ועל מערכת ביטוי של הוירוס בחרקים, והוא הראשון מסוגו, כך לפי ה-FDA. תהליך היצור מאפשר יצור כמות גדולה של חלבון של נגיף השפעת הנקרא המגגלוטונין (HA) שהוא הרכיב הפעיל בכל החיסונים הפסיביים של השפעת שמאפשר לוירוס להכנס לתאים. רב הנוגדנים לשפעת פועלים בחלבון HA. חיסון ה- Flublok כולל 3 חלבוני HA רקומביננטים כדי להגן מפני 2 זנים של נגיף אינפלואנזה A (A(H3N2 ו- A(H1N1); ונגד זן אחד של נגיף אינפלואנזה B. ה-FDA ציין כי תהליך היצור הייחודי של החיסון ישמש גם לייצור של חיסונים כנגד מזהמים אחרים.




תהליך הייצור של החיסון מהיר יותר בהשוואה לחיסונים אחרים, ומאפשר לייצר חיסון יעיל במקרה של מגפה, ללא תלות בביצים או בזמינות נגיף השפעת. יתרונות נוספים של החיסון, על פי חברת Protein Sciences היצרנית, הן יצורו ללא חומר משמר הנקרא thimerosal המכיל כספית, כמו גם שהחיסון לא מכיל אנטיביוטיקה, ולא תורם לגידול בפתוגנים העמידים לשפעת.

בהשוואה לפלצבו, החיסון הוכיח יעילות של 44.6% כנגד כל זני השפעת ה”מסתובבים” כיום, ולא רק אלה שהחיסון תוכנן עבורם. תופעת הלוואי השכיחה ביותר לחיסון היו כאב במקום הזריקה, כאבי ראש, עייפות וכאבי שרירים, בדומה לחיסונים המבוססים על ביצים הכוללים נגיפים לא פעילים.

החיסון יהיה זמין באופן מוגבל כבר בעונת השפעת הנוכחית והחל מהעונה הבאה באופן נרחב.

להודעת ה-FDA

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה