נאונטולוגיה

האם יש קשר בין תקופת החגים לעליה במספר מקרי ההתאבדויות בארה”ב? (APPC)

האם יש קשר בין תקופות החגים לבין עליה במספר המתאבדים? ובכן, נראה שמדובר במיתוס, כזה שהתקשורת, הקולנוע והטלויזיה באמריקה מפמפמות לא מעט, כך לפי ה-APPC (Annenberg Public Policy Center).

המרכז שבפנסילבניה עקב אחר דיווחים במדיה על כך שישנה עליה במקרי התאבדות בתקופת החגים האמריקאית (לקראת ובמהלך סוף השנה האזרחית) מאשר בתקופות אחרות. בשנת 1999 הם זיהו יותר מ-60 דיווחי חדשות מתקופת החגים שטענו ששיעור ההתאבדויות קופץ במהלך החג. לאורך זמן ניסו במרכז להפריך את הטענה ולהוריד את מספר הדיווחים כמו גם להעלות כתבות הסותרות את המיתוס, אך הם מדווחים כי בעונת החגים של שנה שעברה (2011-12) חלה שוב עליה במספר הדיווחים והשיעור דומה לזה שנספר ב-1999. במרכז חוששים שהדיווחים התכופים ישפיעו לרעה על אנשים הנמצאים בנקודת שבר.

ה-APPC עקב אחר שיעור התאבדות יומי כדי לבדוק האם באמת קיים שיעור גבוה יותר של מתאבדים במהלך תקופת החגים. הם מצאו נתון לכאורה מפתיע: בפריסה יומית, בארצות הברית, דווקא החודשים נובמבר, דצמבר וינואר הם אלו בהם מספר מקרי ההתאבדות היה הנמוך ביותר לאורך השנה.

נראה אם כן שלמרות האמונה הרווחת, הקשר בין החגים להתאבדויות הוא לא יותר ממיתוס. עם זאת, כן ניתן לראות קשר בין עונות השנה לעליה במקרי התאבדויות- באביב ובקיץ נרשם השיעור הגבוה ביותר של מקרי התאבדויות. לפי ה-CDC, התאבדויות הן הסיבה העשירית לתמותה בארצות הברית. בקרב צעירים בני 15-25 התאבדויות הן הסיבה השניה לתמותה, והרביעית בגילאים 25-44, אף יותר מתאונות דרכים.

להודעת ה-APPC

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה